    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: śmierć kredytobiorcy
    Date: Thu, 17 May 2007 19:56:39 +0200

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0705171855380.3592@athlon64...

    > A to cicho siedzę i tylko pytam :]
    > W przypadku zachowku regulacja jest jasna (sądzę że stąd rzucasz
    > akurat 10. latami :)),

    Nie, generalnie chodzi o okres sprzed zaciągnięcia zobowiązania.

    > [...]
    >
    > Coś w tym jest.

    > ...ale z drugiej strony uszczuplenie majątku miało miejsce.

    Ale PRZED zaciągnięciem kredytu.
    Czyli bank dał kredyt jakoby pod zastaw stanu PO dokonaniu darowizny.
    No to niech się z tym majątkiem buja, od tego wcześneij darowanego wara.

    > Popatrz tak - dla zachowku właśnie tak jest (i to wcale nie
    > opisane przy darowiźnie, a przy zachowku), zaś przy odrzucaniu
    > spadku mamy tak że przepisy są mętniejsze :[ ale że tak *nie*
    > może być nie napisano.

    Słyszałeś o przypadku, żeby ktoś obdarowany spłacał długi nie istniejące w
    momencie darowizny?
    Toż to nawet hipoteka ustawowa mówi tylko o długach sprzed transakcji.