    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: śmierć kredytobiorcy
    Date: Fri, 18 May 2007 06:22:09 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 17 May 2007 15:33:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Coś jeszcze: a co z mieszkaniem?
    > I ew. pozostałym "wszystko co zapisał siostrze"?
    >
    > Przecież Mario napisał że *coś dostali od ojca* - spółdzielcze
    > lokatorskie prawo do mieszkania. Toto ma wymierną wartość.

    Dla ścisłości. Napisał: "za życia przepisał wszystko siostrze". A więc
    domyślam się , że chodzi o darowiznę a nie o zapis testamentowy.

    > Jak to się będzie miało do:
    >
    > Art. 1024.
    > § 1. Jeżeli spadkobierca odrzucił spadek z pokrzywdzeniem
    > wierzycieli, każdy z wierzycieli, którego wierzytelnoœć istniała
    > w chwili odrzucenia spadku, może żšdać, ażeby odrzucenie spadku
    > zostało uznane za bezskuteczne w stosunku do niego według przepisów
    > o ochronie wierzycieli w razie niewypłacalnoœci dłużnika.

    Według wszystkich znanych mi interpretacji artykuł ten dotyczy wierzycieli
    spadkobiorcy a nie spadkodawcy. Więc jeśli coś się nie zmieniło, to ten
    artykuł ma się nijak do tej sytuacji.

> [...]
    > § 2. Czynnoœć prawna dłużnika jest dokonana z pokrzywdzeniem
    > wierzycieli, jeżeli wskutek tej czynnoœci dłużnik stał się
    > niewypłacalny
    > albo stał się niewypłacalny w wyższym stopniu,
    > czynnoœci.
    > § 3. Jeżeli wskutek czynnoœci prawnej dłużnika dokonanej
    > z pokrzywdzeniem wierzycieli uzyskała korzyœć majštkowš osoba będšca w
    > bliskim z nim stosunku, domniemywa się, że osoba ta wiedziała, iż
    > dłużnik działał ze œwiadomoœciš pokrzywdzenia wierzycieli.

    To już z Cavallino żeście sobie wyjaśnili, że ten artykuł może być
    problemem tylko w wypadku darowizny dokonanej po wzięciu kredytu. Ale nie
    sądzę żeby nawet wtedy bank mógł coś w praktyce wygrać.