    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: soft do obslugi DG pod linuksem
    Date: Mon, 31 Jan 2005 14:41:01 +0100

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > A brałaś pod uwagę również punkt widzenia prostego kioskarza? Bo dla
    > mnie (z tych, które obejrzałem) najlepsza póki co okazała się Mała
    > Księgowość Rz. Vatowiec po bliższym poznaniu okazał się zbyt
    > rozbudowany, przynajmniej na etapie wprowadzania dokumentów, i z
    > nieodpowiadającą mi filozofią "zakupy VAT wpisujemy najpierw do
    > ewidencji VAT".

    Biorąc pod uwagę fakt że sposob ujęcia w PKiR jest uzależniony od ujęcia
    faktury dla celów VAT (zalezności odwrotnej nie ma, może co najwyżej nie
    byc ujęcia dla VAT w ogóle) to jest to w mojej opinii jedyna słuszna
    kolejność.
    Nie mówiąc juz o tym że w większości systemów FK automatyczny dekret
    uruchamia sie z poziomu rejestru VAT - opcja odwrotna powoduje
    koniecznośc podwójnego wpisywania tych samych informacji.
    Więc przyjmuje sie takie rozwiążanie, które dla jednej ewidencji jest
    lepsze a dla drugiej co najmniej obojętne.
    Akurat filozofia VATowca bardzo mi sie podoba, gorzej z realizacją.

    > Darmowe jest miłe, ale może być i płatne, byle w granicach rozsądku.

    Lefthand jest płatny... dla malej frmy jest to w granicach zdrowego
    rozsądku, dla biura rachunkowe przechodzi ludzkie pojęcie (az słychać
    jak tupie) - wprawdzie licencja jak na nieograniczona liczbę stanowisk
    ale tylko na jedną firmę, trzeba wykupic osobną licencję dla każdej
    obsługiwanej firmy. Żenada, zero pomyślunku.
    W takiej konfiguracji wypasiony CDN Optima na 2 stabowiska i
    nieograniczoną liczbę firm (nieporównywalnie bardziej ergonomiczny i
    dopracowany) wychodzi taniej.

    > W kwestii formalnej: komercyjne może być OS i na odwrót :)

    Przypomnij mi kiedy to twierdziłam że OS nie może być komercyjny?
    A parę razy sie o OS wypowiadałam, jak nie tu, to na .prawo.

    Lefthand to nie jest open source, komercyjny czy nie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813