    From: "Ana" <a...@b...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spadek
    Date: Thu, 17 Oct 2002 21:04:33 +0200

    > Nie bardzo rozumiem? - na czym ma polegać Twoja zgoda? To córka jest
    > spadkobiercą i żona ojca, bądź dziedziczenie testamentowe. Jeśli
    mieszkanie
    > (własnościowe bądź wydzielona nieruchomość) przypadnie wyłącznie córce, to
    > Ty - jako prawny opiekun i matka nie możesz działać na szkodę córki.

    w przypadku dziedziczenia nieruchomosci chyba mam jakas mozliwosc odmowy
    jej utrzymywania? Zwłaszcza . że chodzi tu nie o 5 lat, tylko conajmniej 10.
    Stad wlasnie moje pytanie. Wolalbym np. zalozyc corce fundusz powierniczy i
    tam np wplacic pieniadze uzyskane np ze sprzedazy mieszkania , tylko nie
    wiem czy moge.

    Poza
    > tym - to córka dziedziczy. Podatek - córka zalicza się do I grupy. Jaki?
    > zależy od masy spadkowej oddziedziczonej przez córkę. A sądzę, że nie
    tylko
    > mieszkanie oddziedziczy. Postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku
    wyjaśni
    > wszystko. No - prawie.
    > Pozdrawiam.
    sprawa sadowa dotyczaca prawo do nabycia spadku juz sie odbyla. sad nie
    nakazal spisu inwentarza, stwierdzil jedynie ze spadek przypada 3 osob w 3
    czesciach

    dziekuje za pozdrowienia:>
    ana