    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spadek i podatek
    Date: Fri, 6 May 2005 04:24:21 +0200

    On Thu, 5 May 2005, Lynx wrote:

    >+ > 1. czy po tym wyliczeniu skladamy we czworke PCC i placimy podatek ?
    >+
    >+ Skladasz zeznanie od spadkow i darowizn a nie PCC. Zeznanie mozna zlozyc
    >+ jedno na cala czworke w czesciach okreslonych w postanowieniu sadu

    wKF (wKwestiiFormalnej :)) - od spadku jest podatek od spadków
    i darowizn, ale skoro Tomasz nie chwali się *co* dostali i *jak*
    podzielili nie można wykluczyć że w ramach działu spadku pojawił
    się gdzieś również PCC.
    Jakiś czas nie mogłem się też połapać :) aż skojarzyłem iż przy
    spadku występuja *dwa* podatki:
    - spadek opodatkowany jest podatkiem od spadków i darowizn
    - dział spadku opodatkowany jest PCC; po prawdzie całkiem sporo
    przypadków działu można "ustawić" tak że albo łapią się na
    zwolnienie, albo łapie się tylko różnica w dziale - niemniej
    sam dział spadku *podlega* pod PCC...

    >+ > 2. czy po oplaceniu podatku na drodze umowy miedzy nami dowolnie dzielimy
    >+ > majatek ?
    >+
    >+ Tak

    ...i ta czynność (osobno wymieniona w Kodeksie Cywilnym) podlega pod
    art.1.1.f ustawy o PCC. Po polsku: jak podzielą "nierówno"[1] od od
    owej "nierówności" należy się PCC !
    [1] UWAGA: oczywiście chodzi o "odchylenie od udziału w spadku
    przynależnego" ! Ustawa określa to jako "od spłat lub dopłat".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)