    From: Cas <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spadek i podatek
    Date: Fri, 06 May 2005 08:11:55 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > wKF (wKwestiiFormalnej :)) - od spadku jest podatek od spadków
    > i darowizn, ale skoro Tomasz nie chwali się *co* dostali i *jak*
    > podzielili nie można wykluczyć że w ramach działu spadku pojawił
    > się gdzieś również PCC.
    > Jakiś czas nie mogłem się też połapać :) aż skojarzyłem iż przy
    > spadku występuja *dwa* podatki:
    > - spadek opodatkowany jest podatkiem od spadków i darowizn
    > - dział spadku opodatkowany jest PCC; po prawdzie całkiem sporo
    > przypadków działu można "ustawić" tak że albo łapią się na
    > zwolnienie, albo łapie się tylko różnica w dziale - niemniej
> [...]

    bardzo dziekuje za informacje
    ale mam jeszcze jedna watpliwosc:
    czyli de facto po zaplaceniu podatku od spadku potem musimy dokonac
    dzialu spadku w ROWNYCH czesciach zeby nie placic PCC?
    rozumiem ze jesli nie bedzie w rownych czesciach to placi ta osoba co ma
    wiecej PCC?
    bo troche to dla mnie namieszane placic podwojny podatek...