    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spadek po dziadku - darowizna - jak bez podatku
    Date: Wed, 19 Mar 2008 18:53:28 -0500

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "heniek" <s...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Zrzec się spadku na rzecz brata.
    > A on daruje córce.

    1.Żeby zrzec się spadku ojciec musi żyć. Tego nie wiemy czy oni to
    dopiero planują czy to już się stało. A zrzec się trzeba całego spadku,
    a nie tylko działki ze spadku.

    1a) gdyby planowali, to dziadek mógłby wnuczce po prostu ją darować i
    niepotrzebne byłoby kombinowanie ze spadkiem.
    1b) lub zapisać w testamencie.

    wniosek 1. zakładam więc że już jest "po fakcie" i zrzec się nie da

    2) nie ma zrzeczenia się "na rzecz"

    3. Może odrzucić spadek, ale też cały a nie tylko działkę
    3a) nie wiadomo czy jeszcze może, nie wiemy czy 6 miesiecy juz minelo
    czy nie

    4. Skoro oboje dziedziczą w równych częściach to znacz że są
    współwłaścicielami jednej działki

    Ja bym zniósł współwłasność w stosunku 100% : 0%. A dlaczego by nie.
    Wówczas całość będzie dla A a ten już może podarować to "a"

    2