    From: "Ryszard G." <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spi z natury a podatek roczny
    Date: Mon, 28 Apr 2003 19:15:53 +0200

    Użytkownik "mmm" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b8jl6b$5ld$1@korweta.task.gda.pl...
    > Witam!
    >
    > mam male pytanie a nagli mnie bo niedlugo musze roczny PIT oddac :)
    >
    > Otoz: na koniez zeszlego roku, wedlug inwentaryzacji mam niesprzedany towar
    > na kwote 2786,95 netto. na poczatku 2002 roku, bylo 0
    >
    > Czy te kwote wrzucam do Dochodu czy przychodu?? (w rozliczeniu rocznym),
    > czyli dorzucam co mi wyszlo z KPiR??

    Zmniejszasz koszt zakupu towarów handlowych.

    > Czy wrzucam wartosci netto czy brutto??

    VAT-owiec ? Netto, czyli tak jak zakup towarów.

    > Rozumie, ze musze te wartosc dodac do moejgo dochodu z tytulu prowadzenia
    > DG? Zgadza sie???

    Nie. Jak już napisałem, zmniejszasz koszty.

    Zobacz przykładowe wyliczenie dochodu w:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 15 grudnia 2000 r.
    w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
    (Dz. U. Nr 116, poz. 1222) ze zmianami
    22. W celu ustalenia dochodu osiągniętego w roku podatkowym należy na oddzielnej
    stronie księgi:
    1) ustalić wartość osiągniętego przychodu w roku podatkowym (kol. 9),
    2) ustalić wysokość poniesionych w roku podatkowym kosztów uzyskania przychodów w
    sposób następujący:
    - do wartości spisu z natury na początek roku podatkowego doliczyć wartość zakupu
    towarów handlowych (materiałów) z kolumn 10 i 11, a następnie pomniejszyć o
    wartość spisu z natury sporządzonego na koniec roku podatkowego,
    - kwotę wynikającą z tego obliczenia powiększyć o kwotę wydatków z kolumny 15
    oraz pomniejszyć o wartość wynagrodzeń w naturze w tej części, w której wydatki
    (koszty) związane z wynagrodzeniami w naturze zostały zaksięgowane w innych
    kolumnach księgi przychodów i rozchodów (np. w gastronomii koszty zakupu
    materiałów i towarów handlowych zużytych do przygotowania posiłków dla
    pracowników zostały wpisane w kol. 10),
    3) wartość osiągniętego przychodu (kol. 9) pomniejszyć o wysokość poniesionych w
    roku podatkowym kosztów uzyskania przychodu, obliczonych zgodnie z objaśnieniami
    zawartymi w pkt 2; wynikająca z tego obliczenia różnica stanowi kwotę dochodu
    osiągniętego w roku podatkowym.

    [...]
    a dalej jest przykład.

    Nie mów, że nie widziałeś ???