  • 1. Data: 2003-04-28 16:33:28
    Temat: spi z natury a podatek roczny
    Od: "mmm" <m...@w...pl>

    Witam!

    mam male pytanie a nagli mnie bo niedlugo musze roczny PIT oddac :)

    Otoz: na koniez zeszlego roku, wedlug inwentaryzacji mam niesprzedany towar
    na kwote 2786,95 netto. na poczatku 2002 roku, bylo 0

    Czy te kwote wrzucam do Dochodu czy przychodu?? (w rozliczeniu rocznym),
    czyli dorzucam co mi wyszlo z KPiR??
    Czy wrzucam wartosci netto czy brutto??

    Rozumie, ze musze te wartosc dodac do moejgo dochodu z tytulu prowadzenia
    DG? Zgadza sie???

    Bede wdzieczny za szybkie odpowiedzi..

  • 2. Data: 2003-04-28 17:13:04
    Temat: Re: spi z natury a podatek roczny
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    1) Rozumiem, że DG prowadzisz co najmniej od 01-01-2002 r
    2) Rozumiem, że rozliczasz się z fiskusem na zasadach ogólnych - KPiR
    3) Rozumiem, że jesteś płatnikiem podatku VAT
    4) Rozumiem, że sam prowadzisz księgowość
    To nie rozumiem, że nie znasz definicji dochodu, nie wiesz w jakich kwotach
    (netto, czy brutto) "wrzuca się" wartości .... itp, itd. Czyżby kolejny
    kamikadze ?
    Dochód = przychód - koszty
    Koszty = zapas początkowy + zakup towarów i materiałów + wydatki pozostałe -
    zapas końcowy
    Wszystko w kwotach netto.
    Rozważ wizytę w najbliższym biurze rachunkowym, poszukaj znajomego
    księgowego itp. Daj do weryfikacji wszystkie dokumenty. Może jeszcze coś uda
    się naprawić ( na podstawie treści Twoich pytań nie mam wątpliwości, że w
    dokumentach roi się od błędów). Koszt będzie z pewnością niższy od kosztu
    wizyty fiskusa.
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2003-04-28 17:15:53
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "mmm" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na kwote 2786,95 netto. na poczatku 2002 roku, bylo 0
    >
    > Czy te kwote wrzucam do Dochodu czy przychodu?? (w rozliczeniu rocznym),

    Zmniejszasz koszt zakupu towarów handlowych.

    > Czy wrzucam wartosci netto czy brutto??

    VAT-owiec ? Netto, czyli tak jak zakup towarów.

    > Rozumie, ze musze te wartosc dodac do moejgo dochodu z tytulu prowadzenia
    > DG? Zgadza sie???

    Nie. Jak już napisałem, zmniejszasz koszty.

    Zobacz przykładowe wyliczenie dochodu w:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 15 grudnia 2000 r.
    w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
    (Dz. U. Nr 116, poz. 1222) ze zmianami
    22. W celu ustalenia dochodu osiągniętego w roku podatkowym należy na oddzielnej
    stronie księgi:
    1) ustalić wartość osiągniętego przychodu w roku podatkowym (kol. 9),
    2) ustalić wysokość poniesionych w roku podatkowym kosztów uzyskania przychodów w
    sposób następujący:
    - do wartości spisu z natury na początek roku podatkowego doliczyć wartość zakupu
    towarów handlowych (materiałów) z kolumn 10 i 11, a następnie pomniejszyć o
    wartość spisu z natury sporządzonego na koniec roku podatkowego,
    - kwotę wynikającą z tego obliczenia powiększyć o kwotę wydatków z kolumny 15
    oraz pomniejszyć o wartość wynagrodzeń w naturze w tej części, w której wydatki
    (koszty) związane z wynagrodzeniami w naturze zostały zaksięgowane w innych
    kolumnach księgi przychodów i rozchodów (np. w gastronomii koszty zakupu
    materiałów i towarów handlowych zużytych do przygotowania posiłków dla
    pracowników zostały wpisane w kol. 10),
    3) wartość osiągniętego przychodu (kol. 9) pomniejszyć o wysokość poniesionych w
    roku podatkowym kosztów uzyskania przychodu, obliczonych zgodnie z objaśnieniami
    zawartymi w pkt 2; wynikająca z tego obliczenia różnica stanowi kwotę dochodu
    osiągniętego w roku podatkowym.

    [...]
    a dalej jest przykład.

    Nie mów, że nie widziałeś ???

    > Bede wdzieczny za szybkie odpowiedzi..

    Proszę.

    > Pozdrawiam

    wzajemnie

    Ryszard

  • 4. Data: 2003-04-28 17:33:58
    Od: "mmm" <m...@w...pl>

    Dzieki Ryszardzie za pomoc, mam jeszce pytanko:
    Rozumiem, ze w poz. 144 PIt-u 36 wpisuje sume jaka zaplacilem na konto 51 w
    Zusie,
    a w poz. 187 Kase Chorych, zgadza sie??

    Ubezp. spol, zmniejszaja mi dochod, a Kasa chorych podatek do zaplacenia,
    nei myle sie???

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 5. Data: 2003-04-29 06:47:28
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    mmm wrote:

    > Rozumiem, ze w poz. 144 PIt-u 36 wpisuje sume jaka zaplacilem na konto
    > 51 w Zusie,

    Tak, jeśli nie wpisywałeś tego w koszty w KPiR

    > a w poz. 187 Kase Chorych, zgadza sie??

    Tak

    > Ubezp. spol, zmniejszaja mi dochod, a Kasa chorych podatek do
    > zaplacenia, nei myle sie???

    Nie mylisz się

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,