    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spolka cywilna likwidacja ...problemik maluski
    Date: Tue, 13 Mar 2007 09:30:00 +0100
    <esorgp$7n1$1@atlantis.news.tpi.pl> <esou9e$hvb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <esp8mj$5fe$1@inews.gazeta.pl> <esphv8$81p$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703082257280.3032@athlon64>
    <esr0qi$482$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703111507030.3680@athlon64>
    <et36pn$7p5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703121054480.2864@athlon64>
    <et3a6h$g9k$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703122220220.3408@athlon64>

    wiadomości news:

    > Zgoda.
    > Ale statystyczny obywatel ma do wyboru niewiele możliwości:
    > - wybrać to co uważa za mniejsze zło
    > - uprzeć się że to inni mają otworzyć DG, a on chce być pracownikiem
    > (i inni mają mu "robić dobrze")
    > - wyjechać.

    -Otworzyć coś innego niż dgof lub sc.

    > Jak jednak zdecyduje się na 1. możliwość, to ów "dzień dobry" jest
    > decydujący, bo kapitału zazwyczaj ma tyle że na księgowych i prawników
    > to mu starczy, ale na dwie dniówki.

    A do czego mu prawnicy?
    O notariuszu mówisz?

    To samo dotyczy księgowych, kiedy nie chce sam kpir prowadzić - różnica w
    koszcie znikoma.

    > Założenia to jedno, skutek to drugie.
    > Założenie że w razie "wtopy" dziura będzie większa (przy spzoo rzędu
    > 50 000 zł czyli min. kapitału założycielskiego)

    Ale wiesz o czym mówisz?
    Bo coś mi się nie wydaje.
    Jakie minimum 50 000 wtopy?
    Przy podopbnym zaangażowaniu początkowym wtopa też jest taka sama.
    Albo i większa przy dgof - odpowiada całym majątkiem.

    > Ależ NIE MA - pytam o różnicę.
    > Co im za różnica, czy TERAZ zrobią przekształcenie wobec założenia
    > spzoo "na początku"?

    Założenie nie wymaga spełnienia choćby połowy z warunków podanych w
    poprzednim poście.....

    > Papierków do wpisu TERAZ tyle samo co kiedyś, a do przodu są
    > o 450 na każdej zmianie wpisu które robili od początku do
    > dziś.

    I do tyłu o 800 zł (czy ile tam minimalny zus na dziś wynosi) * ilość
    wspólników miesięcznie.

    > Z głosów na grupie mam prawo sądzić, że w kosztach zlecenia tejże
    > księgowości co najmniej kilkukrotna.

    Ty sądzisz z głosów, a ja z praktyki.
    Szukałem parę razy do obsługi PK, więc wiem, że jeśli dołożę 100-200 zł/mc w
    stosunku do takiej samej ilości papierów przy kpir to jest max.
    Obecnie nie dokładam nic.

    W obu przypadkach i tak jest to tańsze niż zus choćby za jedną osobę.

    > Ależ ja nie rozpatruję błędów, tylko koszty.

    Właśnie widzę, że próbujesz bronić kosztami niesłusznego zarzutu.
    Wytłumacz mi jeszcze raz - jak się ma zdolność do oceny przepisów przez
    doświadczonego prawnika do kosztów?
    Bo ja związku nie widzę, a taki zarzut podniosłeś.

    > Jeśli "zostanie niedyletantem" oznacza WIĘKSZE koszty, niż prowadzenie
    > DG bez regułom, to jak bardzo mi by się to nie podobało (a znajdziesz
    > w archiwach w miarę zgryźliwe komentarze jeśli o nieczytanie ustaw chodzi
    > z mojej strony :)), to trzeba przyznać iż wybór dyletanctwa jest optymalny
    > jeśli chodzi o DG. DG ma przynosić zysk, więc trzeba minimalizować koszt.

    Ale niekoniecznie AKURAT koszt jednorazowy na wstępie.

    > Tak samo, jak (przynajmniej w części) producenci "optymalizują" produkcję
    > w ten sposób, że jeśli pewien element jest "za dobry" (ma oczekiwany czas
    > życia dłuższy niż gwarancja) należy zamienić go na tańszy (byleby do
    > końca gwarancji wytrzymał) bo to da większy zysk, tak samo przyjęcie
    > że nie warto przemęczać się przepisami daje ten sam skutek!

    Daj skutek odwrotny.
    Tylko wielu z racji dyletanctwa o tym nie wie.
    I nijak to nie oznacza, że jest inaczej.