    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spolka cywilna likwidacja ...problemik maluski
    Date: Tue, 13 Mar 2007 11:15:07 +0100
    <esorgp$7n1$1@atlantis.news.tpi.pl> <esou9e$hvb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <esp8mj$5fe$1@inews.gazeta.pl> <esphv8$81p$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703082257280.3032@athlon64>
    <esr0qi$482$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703111507030.3680@athlon64>
    <et36pn$7p5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703121054480.2864@athlon64>
    <et3a6h$g9k$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703122220220.3408@athlon64>
    <et5nlu$bjl$1@nemesis.news.tpi.pl>

    On Tue, 13 Mar 2007, Cavallino wrote:

    > -Otworzyć coś innego niż dgof lub sc.

    Za dużą kwotę musi zaangażować. DG OF/SC może startować z kilkuset
    złotymi.

    > A do czego mu prawnicy?

    Bo sam prawa nie zna. Wcale. Pytań na grupie nie czytasz? ;)

    > To samo dotyczy księgowych, kiedy nie chce sam kpir prowadzić - różnica w
    > koszcie znikoma.

    Z komentarzy na grupie wynikało dotąd że znaczna.
    Praktyka dowodzi, że całkiem sporo małych DG ma "jakoś" prowadzone KPiR
    za 50 czy 100 zł za m-c. Nie sądzę żeby ktokolwiek złapał się za księgi
    przy tej sumie.
    Od jakości tej "jakoś" możemy abstrahować - "co przyniósł to mu
    wpisali". Ale to może być TANIEJ, niż szczegółowe sprawdzanie czy
    jeszcze czegoś nie da się ująć w kosztach oraz uniknięcie jednego
    lub dwu mandatów.

    > Bo coś mi się nie wydaje.
    > Jakie minimum 50 000 wtopy?
    > Przy podopbnym zaangażowaniu początkowym wtopa też jest taka sama.
    > Albo i większa przy dgof - odpowiada całym majątkiem.

    Odpowiada, ale nie musi tyle pieniędzy angażować!

    > Założenie nie wymaga spełnienia choćby połowy z warunków podanych w
    > poprzednim poście.....

    Których?

    > I do tyłu o 800 zł (czy ile tam minimalny zus na dziś wynosi) * ilość
    > wspólników miesięcznie.

    Ale za to ma "w kwocie" ubezpieczenie zdrowotne. Jakieś :>

    > Ty sądzisz z głosów, a ja z praktyki.
    > Szukałem parę razy do obsługi PK, więc wiem, że jeśli dołożę 100-200 zł/mc w
    > stosunku do takiej samej ilości papierów przy kpir to jest max.
    > Obecnie nie dokładam nic.

    Acha, przyjąłem :) - dobrze wiedzieć.

    > Właśnie widzę, że próbujesz bronić kosztami niesłusznego zarzutu.
    > Wytłumacz mi jeszcze raz - jak się ma zdolność do oceny przepisów przez
    > doświadczonego prawnika do kosztów?

    Ano taki, że statystyczny obywatel prawnikiem nie jest i dopóki
    może obejść się bez prawnika to "pojedzie" bez (i na KPiR albo
    ryczałcie, szczególnie ten drugi ma sporo obrońców i pewnie
    wielu z tego powodu że jest prostszy niż KPiR).

    > Ale niekoniecznie AKURAT koszt jednorazowy na wstępie.

    Zależy od p. siedzenia.
    Czy Ty przypadkiem nie siedzisz w W-wie? ;)
    W Polsce naprawdę sporo osób zarabia "mininalną" albo dwie.
    Ich NIE STAĆ na inny niż "minimalny jednorazowy" koszt.

    > Daj skutek odwrotny.
    > Tylko wielu z racji dyletanctwa o tym nie wie.

    Może i tak.
    Na szczęście mogę pozostać na DG OF wbrew Twojej tezie
    "o niewłasciwości" :)

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT)