    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spolka cywilna likwidacja ...problemik maluski
    Date: Tue, 13 Mar 2007 11:59:16 +0100
    <esorgp$7n1$1@atlantis.news.tpi.pl> <esou9e$hvb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <esp8mj$5fe$1@inews.gazeta.pl> <esphv8$81p$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703082257280.3032@athlon64>
    <esr0qi$482$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703111507030.3680@athlon64>
    <et36pn$7p5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703121054480.2864@athlon64>
    <et3a6h$g9k$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703122220220.3408@athlon64>
    <et5nlu$bjl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0703131057520.1396@athlon64>

    wiadomości news:

    > Za dużą kwotę musi zaangażować.

    A to zależy co dla kogo i na co jest za duże.
    Za 50 000 nie otworzysz nawet małego sklepiku.

    Czyli większość otwierancyh biznesów ten warunke spełni z dużą nawiązką.

    > DG OF/SC może startować z kilkuset
    > złotymi.

    I co z taką inwestycją będziesz robił?
    Zapiekanki sprzedawał?
    Z pożyczonej przyczepy kampingowej?

    > Bo sam prawa nie zna. Wcale. Pytań na grupie nie czytasz? ;)

    Ale to mu ani nie pomoże w przypadku dgof, ani za bardzo nie przeszkodzi w
    przypadku spzoo.
    Coś tam przeczytać musi, ale nawet bez tego jakby co to dowie się od
    notariusza. ;-)

    > Z komentarzy na grupie wynikało dotąd że znaczna.
    > Praktyka dowodzi, że całkiem sporo małych DG ma "jakoś" prowadzone KPiR
    > za 50 czy 100 zł za m-c. Nie sądzę żeby ktokolwiek złapał się za księgi
    > przy tej sumie.

    Ja płacę 150.

    > Odpowiada, ale nie musi tyle pieniędzy angażować!

    Mylisz podstawowe pojęcia.
    Co ma piernik do wiatraka, a ilość angażowanego majątku do wielkości wtopy?
    Poza tym - nie musi angażować pieniędzy.

    > Których?

    A których tak?
    Przeczytaj jeszcze raz ten post.
    Ja raz czytałem i drugi nie będę.

    > Ale za to ma "w kwocie" ubezpieczenie zdrowotne. Jakieś :>

    Zdrowotne to ma w obu przypadkach.
    Więc nie mąć.

    > Ano taki, że statystyczny obywatel prawnikiem nie jest

    Tyle że dalej ma się to nijak do słuszności (lub jej braku) zastrzeżeń tegoż
    prawnika wobec przepisów regulujących sc.
    Obroń swoje zarzuty, albo przyznaj że były bez sensu.
    Kasa i ludzka głupota nie mają tu znaczenia.

    > i dopóki
    > może obejść się bez prawnika to "pojedzie" bez

    Ja cały czas się obchodzę bez prawnika.

    > Zależy od p. siedzenia.

    Raczej od poziomu dyletanctwa.
    Dyletant myśli że jak mniej musi włożyć w dgof to znaczy że na pewno mniej
    straci.
    A to niekoniecznie jest prawda.

    > Czy Ty przypadkiem nie siedzisz w W-wie? ;)

    Nie.

    > W Polsce naprawdę sporo osób zarabia "mininalną" albo dwie.
    > Ich NIE STAĆ na inny niż "minimalny jednorazowy" koszt.

    Dyletant myśli, że musi cokolwiek wnosić w gotówce.

    > Może i tak.
    > Na szczęście mogę pozostać na DG OF wbrew Twojej tezie
    > "o niewłasciwości" :)

    Dgof to zupełnie inna bajka niż sc.
    Na małe biznesiki się nadaje.
    Nie masz problemów o których traktuje niniejszy wątek.