    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spolka jawna - podatki
    Date: Mon, 14 Jan 2008 08:29:30 +0100

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Przy S.J. czytając z KSH:
    > http://www.gofin.pl/5,224,31794,0.html
    > +++
    > Art. 52.
    > § 1. Wspólnik może żšdać podziału i wypłaty cało?ci zysku
    > z końcem każdego roku obrotowego.
    > ---
    >
    > Może być? :)
    > Przy spzoo zresztą nie będzie inaczej (prawo do zysku dopiero
    > po rozliczeniu roku), co najwyżej gorzej.

    No akurat przy zoo jest lepiej;-)

    A jak jest w innych, nie miałam i nie mam potrzeby się wgłębiać, stąd
    pozostawiam te lekturę zainteresowanym

    Art. 194. Umowa spółki może upoważniać zarząd do wypłaty wspólnikom
    zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok obrotowy, jeżeli
    spółka posiada środki wystarczające na wypłatę.

    Art. 195. § 1. Spółka może wypłacić zaliczkę na poczet przewidywanej
    dywidendy, jeżeli jej zatwierdzone sprawozdanie finansowe za poprzedni
    rok obrotowy wykazuje zysk. Zaliczka może stanowić najwyżej połowę zysku
    osiągniętego od końca poprzedniego roku obrotowego, powiększonego o
    kapitały rezerwowe utworzone z zysku, którymi w celu wypłaty zaliczek
    może dysponować zarząd, oraz pomniejszonego o niepokryte straty i
    udziały własne.

    § 2. Do zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy nie stosuje się
    przepisu art. 197

    > Takie cóś to w jednoosobowej DG!

    no i na pewno w sp. z o.o.