  • 1. Data: 2003-05-17 12:35:29
    Temat: spółka-prawnik
    Od: "miniu" <m...@o...pl>

    Potrzebuje porady prawnej dotyczacej spolki.
    W 1999 roku zalozylem "spolke" z kolega - dzialalnosc gospodarcza prowadzona
    byla tylko na jedno nazwisko-moje.Za cala dzialalnosc gospodarcza ja
    odpowiadam i bede odpowiadal przez najblizsze 5 lat. Dzis kolega chce
    przeksztalcic "moja" firme w spolke jawna. Powod :chce zabezpieczenia -
    poniewaz firma sie rozrosla i przynosi dosc dobre dochody. Przeksztalcenie w
    spolke jawna lub cywilna - jest chyba dosc ryzykowne - patrzac na sprawe
    zabezpieczenia z mojej strony. Moze jakas "spółka cicha" lub umowa cywilna?.
    Reszte szczegolow podam zainteresowanym prawnikom parajacym sie tego
    typu problemami. Oczywiscie za porade zaplace.
    Mieszkam w woj. swietokrzyskim w okolicy sandomierza. Prosze o kontakt
    na maila.

  • 2. Data: 2003-05-19 09:53:28
    Temat: Re: spółka-prawnik
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "miniu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spolke jawna lub cywilna - jest chyba dosc ryzykowne - patrzac na sprawe
    > zabezpieczenia z mojej strony. Moze jakas "spółka cicha" lub umowa

    Spólka cywilna, czy jawna to nie jest dobre rozwiazanie. Z tego co pamietam,
    to jedynym rozwiazaniem bylaby spolka komandytowa.