  • 1. Data: 2005-04-20 12:46:13
    Temat: spozniony zus a koszty
    Od: O...@o...rr (Ontario)

    Witam,

    Czy moge wrzucic w koszty zaplacone z dosc mocnym opoznieniem (pol roku)
    skaldki na US i FP ? W zeszlym roku wrzucalem US w kpir, w tym roku
    rozliczam je w pit.

    Pozdrawiam
    O.

  • 2. Data: 2005-04-20 22:41:20
    Temat: Re: spozniony zus a koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Apr 2005, Ontario wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Czy moge wrzucic w koszty zaplacone z dosc mocnym opoznieniem (pol roku)
    >+ skaldki na US i FP ?

    IMHO - w ustawie jest wyraźnie "zapłacone". No to jak zapłacone
    to zapłacone... oczywiście bez odsetek !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-04-20 23:30:18
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO - w ustawie jest wyraźnie "zapłacone". No to jak zapłacone
    > to zapłacone... oczywiście bez odsetek !

    oj Gotfryd... przecież odnoszą się do innego roku podatkowego...
    IMHO - NIE...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 4. Data: 2005-04-21 03:49:32
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 01:30:18 +0200, Dariusz Stefan napisał(a):

    > oj Gotfryd... przecież odnoszą się do innego roku podatkowego...
    > IMHO - NIE...

    IMHO TAK - cytuję art26 ust.2:
    "a) zapłaconych w roku podatkowym bezpośrednio na własne ubezpieczenia
    emerytalne, rentowe, chorobowe oraz wypadkowe podatnika oraz osób z nim
    współpracujących,

    a więc *zapłaconych* a nie *dotyczących* roku podatkowego.
    Jeżeli byłoby tak jak mówisz to problem mieliby wszyscy, którzy składki za
    grudzień opłacają w styczniu.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-04-21 08:42:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Apr 2005, Dariusz Stefan wrote:

> [...]
    > +
    > + oj Gotfryd... przecież odnoszą się do innego roku podatkowego...

    Ykhm... ja to kilka razy stawiałem tezę silniejszą, wynikającą
    z tego co Mieczysław zapodał: mianowicie dla składek społecznych
    jest tylko jeden wymóg: "zapłacono". IMO wynika z tego że również
    *nienależne* (ale zapłacone !) wpłaty na ZUS-społeczne mogą być
    KUP :)
    IMO nie dotyczy to składki zdrowotnej (jest "zapłacone *zgodnie
    z przepisami*") :) - choć oczywiście pozostaje zaliczenie
    kasowe ("od zapłacenia").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)