  • 1. Data: 2010-03-02 14:21:13
    Temat: sprawa cła na procesory CPU
    Od: agryppa <j...@t...pl>

    Witam,

    Próbuję znaleźć informację na temat jakie zapłacę cło jeśli będę
    sprowadzał procesory komputerowe.
    Wyszukałem na stronie o systemie ISZTAR, że kodem nomenklatury takich
    procesorów może być 8542 ... .

    Po wyświetleniu środka wychodzi, że stawka dla krajów trzecich (chiny)
    wynosi 0%. Czy dobrze znalazłem i czy to oznacza, ze sprowadzanie CPUs
    z Chin nie jest objęte cłem?

    Dziękuję za wszelkie informacje

    Agryppa

  • 2. Data: 2010-03-02 16:18:36
    Temat: Re: sprawa cła na procesory CPU
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    agryppa wrote:
> [...]
    >
    > Po wyświetleniu środka wychodzi, że stawka dla krajów trzecich (chiny)
    > wynosi 0%. Czy dobrze znalazłem i czy to oznacza, ze sprowadzanie CPUs

    pewnie nie jest, ale za to vatem jest. :)

  • 3. Data: 2010-03-02 18:23:11
    Od: agryppa <j...@t...pl>

    On Tue, 02 Mar 2010 10:18:36 -0600
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > pewnie nie jest, ale za to vatem jest. :)

    Dziękuję za szybką odpowiedź.
    Gdy szukam w googlu na ten temat to wydaje mi się, że specjalnie google
    jest tak zafiltrowany, abym tej informacji nigdzie nie znalazł. :-)

    Jesli byłoby tak jak mówisz to kiedy i któremu urzędowi skarbowemu ten
    VAT należałoby zapłacić?

    Załóżmy, że zamawiam towar na kwotę XXX plus transport za kwote XX.
    I teraz paczka przychodzi do mhnie do domu. Czy celnicy wczesniej do
    mnie zapukają i czy będa chcieli ten VAT czy jak to będzie wyglądało?

    Dzieki za odpowiedź na moje zajączkowe pytanie.

    Agryppa

  • 4. Data: 2010-03-02 18:49:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    agryppa wrote:

> [...]
    > mnie zapukają i czy będa chcieli ten VAT czy jak to będzie wyglądało?
    >
    > Dzieki za odpowiedź na moje zajączkowe pytanie.

    Pojecia nie mam
    nie tykam sie dzialalnosci gospodarczej w polsce.
    nie mam ochoty byc udupiony przez US.
    W polsce DG po prostu normalnie prowadzic sie nie da, a siwy nie mam
    ochoty byc i spac wole bez koszmarow.

  • 5. Data: 2010-03-02 18:58:38
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Załóżmy, że zamawiam towar na kwotę XXX plus transport za kwote XX.
    I teraz paczka przychodzi do mhnie do domu. Czy celnicy wczesniej do
    mnie zapukają i czy będa chcieli ten VAT czy jak to będzie wyglądało?

    Celnicy nie zapukają tylko poproszą do siebie w celu dokonania odprawy. W
    jej wyniku oblicza należności celne w tym VAT, poproszą o uiszczenie. po
    zapłaceniu wydadzą paczkę i kwity celne.

    Bogdan

  • 6. Data: 2010-03-02 22:13:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010, agryppa wrote:

> [...]
    >
    > Załóżmy, że zamawiam towar na kwotę XXX plus transport za kwote XX.
    > I teraz paczka przychodzi do mhnie do domu.

    Ustal, czy to jest "zakup na DG" czy do celów osobistych.
    Bo pierwotne pytanie chyba DG sugerowało?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-03-03 13:38:17
    Od: agryppa <j...@t...pl>

    On Tue, 2 Mar 2010 19:58:38 +0100
    "Bogdan" <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > odprawy. W jej wyniku oblicza należności celne w tym VAT, poproszą o
    > uiszczenie. po zapłaceniu wydadzą paczkę i kwity celne.

    OK, zrobiłem konieczny wywiad i wiem troszkę więcej. Jest tak jak
    mówisz. Pojawil się jednak kolejny temat. Urzędnik Służby Celnej w
    rozmowie telefonicznej powiedział, że gdy zamówię te mikroprocesory i
    zostaną one odprawione w UC to jeszcze oni będa sprawdzać, czy chińczyk
    ma prawa do handlowania takim produktem od AMD, oraz czy mnie wolno
    sprzedawać te procesory. W tym momencie to już wymiękam...
    Oczywiście Urząd Celny nie udzieli mi informacji jak zdobyć takie
    pozwolenie od AMD.

    Czy wiecie coś na ten temat?

    Dziekuję
    Agryppa

  • 8. Data: 2010-03-03 14:28:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    agryppa wrote:

> [...]
    > sprzedawać te procesory. W tym momencie to już wymiękam...
    > Oczywiście Urząd Celny nie udzieli mi informacji jak zdobyć takie

    po prostu sprawdzaja czy nie sprowadzasz podrobek za znakiem towarowym
    AMD. np. lewe spodnie tudzies buty z logo adidasa.
    jak tak to ci zarekwiruja.

    po drugie jakas firma moze miec wylacznosc na polske i tobie handlowac
    tym nie bedzie wolno. sprowadzic sobie mozesz, tylko co dalej.

  • 9. Data: 2010-03-03 16:22:12
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    zostaną one odprawione w UC to jeszcze oni będa sprawdzać, czy chińczyk
    ma prawa do handlowania takim produktem od AMD, oraz czy mnie wolno
    sprzedawać te procesory. Dziekuję
    Agryppa

    To jest trochę inaczej. Na elektronikę poproszą o okazanie licencji
    eksportowej jaką powinien posiadać eksporter. Z tej licencji wynikać będzie
    czy ma on prawo konkretny produkt AMD sprzedać do kraju w którym mieszkasz.
    Taką licencję wystawia producent.

    Bogdan

  • 10. Data: 2010-03-03 17:32:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > po drugie jakas firma moze miec wylacznosc na polske i tobie handlowac
    > tym nie bedzie wolno. sprowadzic sobie mozesz, tylko co dalej.

    Wylacznosc jest z kategorii umow cywilnych.
    Urzedowi Celnemu nic do tego. Egzekwowanie
    tego przez UC jest naduzyciem.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek