  • 1. Data: 2005-11-09 23:37:03
    Temat: sprawa spadkowa
    Od: "Savage" <s...@o...NOSPAM.pl>

    Witam,

    niestety pojawil mi sie na horyzoncie nastepujacy problem
    umarl moj tesc, okazalo sie, ze byl wspolwlascicielem dwoch samochodow (oba
    na pol z jedna z corek), oraz domu (na pol z tesciowa)
    w zwiazku z powyzszym mam pytan kilka:

    1) czy w takiej sytuacji najlepiej zalozyc sprawe spadkowa i wszystko
    legalnie przeprowadzic
    a) podzielic jego wlasnosc po rowno na trzy osoby
    b) corki zrzekaja sie z prawa do spadku a pozniej tesciowa calosc
    przepisuje na nie
    c) inne
    2) moze probowac w inny sposob przejac jego wlasnosc

    jezeli ktos zna sie na tych sprawach to bardzo bym prosil o pomoc
    chcialbym po prostu aby nie okazalo sie po ewentualnej sprawie spadkowej, ze
    zaplacilismy mase podatkow a dalsze kroki przy ewentualnej sprzedazy domu,
    samochodow beda wymagaly placenia kolejnych podatkow itd

    pozdr
    Pawel

  • 2. Data: 2005-11-10 17:19:03
    Temat: Re: sprawa spadkowa
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > w zwiazku z powyzszym mam pytan kilka:
    >
    > 1) czy w takiej sytuacji najlepiej zalozyc sprawe spadkowa i wszystko
    Sprawę w sądzie i tak musisz przeprowadzić - stwierdzenie nabycia spadku.
    Ustaleni zostaną nabywcy spadku i ich udział.
    > a) podzielic jego wlasnosc po rowno na trzy osoby
    > b) corki zrzekaja sie z prawa do spadku a pozniej tesciowa calosc
    > przepisuje na nie
    > c) inne
    Wariant "a" wydaje się być najprostszy i najtańszy. Do masy spadku wchodzi
    połowa domu z której to połowy połowę dzidziczy żona teścia a córki po połowie
    z połowy.Wszystko w pierwszej grupie.Co do samochodów do podziału zostaje pół
    każdego z nich w proporcjach dzielonych jak wyżej.

> [...]
    > zaplacilismy mase podatkow a dalsze kroki przy ewentualnej sprzedazy domu,
    > samochodow beda wymagaly placenia kolejnych podatkow itd

    Jeżeli zostanie zapłacony podatek od spadku to nie grożą wam inne podatki przy
    sprzedaży tego mienia.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2005-11-10 18:15:35
    Od: "Savage" <s...@o...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > każdego z nich w proporcjach dzielonych jak wyżej.
    >
    > Jeżeli zostanie zapłacony podatek od spadku to nie grożą wam inne podatki

    wielkie dzieki za wyjasnienia, naprawde duzo mi pomogly

    jeszcze tylko jedna mialbym prosbe: jakiej wysokosci placi sie podatek od
    darowizny ??

    pozdr
    Pawel

  • 4. Data: 2005-11-11 01:42:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Nov 2005, Savage wrote:

    > Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał

    > jeszcze tylko jedna mialbym prosbe: jakiej wysokosci placi sie podatek od
    > darowizny ??

    Czy ja dobrze myślę że nie chcesz korzystać z działu spadku tylko
    dosłownie "podzielić" a póżniej darować ?
    Bo do współwłasności jest jeszcze zniesienie współwłasności :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-11-11 19:00:42
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > dosłownie "podzielić" a póżniej darować ?
    >  Bo do współwłasności jest jeszcze zniesienie współwłasności :)

    Zdaje się , że niestety kolega tak to rozumie , a przecież pisałem wyrażnie,że
    nie ma powodu dzielić "po równo" na trzy tylko "opodatkować" według udziału
    wyliczonego na postawie postanowienia o nabyciu spadku.Kwestie zniesienia
    współwłasności i forma tej czynności to sprawa wtórna.
    Jeśli dać wiarę PIS-uarowi - to za chwilę nie będzie podatku od spadków i
    darowizn i cała ta dyskusja stanie się bezprzedmiotowa.

    Pzdr-kriss