  • 1. Data: 2005-11-09 16:01:23
    Temat: czy musze placic podatek?
    Od: "M.G." <c...@w...pl>

    witam. mam pytanie. od jakiego czasu zaczolem grac na gieldzie. w polsce
    jest podatek od zysku 19 %. ale ze mi sie nie podoba juz w polsce chcialbym
    wyjechac do innego kraju. w polsce biuro maklerskie wysyla pit do US i bede
    musial w przyszlym roku zaplacic podatek. ale mam tez konto w brokera w
    ladynie a tam nie ma podatkow. w sumie powienem isc do US i sam im
    powiedziec ze zarobilem tyle i tyle i chce zaplacic podatek, ale jak nie
    pojde to nikt sie nie dowie bo nie prowadzew interesu w polsce.

    pytanie jest takie: jesli wyjade np. do niemiec i tam sobie bede mieszkal,
    pracowal ( czyli gral na gieldzie ale przez konto angielskie) i juz nic nei
    chcial mniec wspolnego z polska to bede musial dalej cos placic? rozliczac
    sie albo co kolwiek?

    nie bede miszkal w polsce, koszystal z uslug medycznych i tak dalej.
    poprostu nie chce miec nic wspolnego to czy bede musial cos gdzies placic?

  • 2. Data: 2005-11-10 02:19:07
    Temat: Re: czy musze placic podatek?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    M.G. wrote:

> [...]
    > chcial mniec wspolnego z polska to bede musial dalej cos placic? rozliczac
    Nie.

    > nie bede miszkal w polsce, koszystal z uslug medycznych i tak dalej.
    > poprostu nie chce miec nic wspolnego to czy bede musial cos gdzies placic?

    W tym kraju w ktorym bedziesz mieszkał i na zasadach tego kraju.

    No chyba, że będziesz dalej zarabiał przez polskie konto na giełdzie.