  • 1. Data: 2005-11-09 17:17:38
    Temat: Rachunek uproszczony dla Vatowca?
    Od: "Marcin Michalski" <m...@o...pl>

    Witam
    Otrzymałem od jednego kontrahenta rachunek uproszczony, jednak ja jest
    Vatowcem.
    Jak rozliczam taki rachunek w ewidencji zakupów?
    Czy całą kwotę wrzucam jako netto?
    Może wyda się wam głupie to pytanie, ale założyłem nie dawno własną firmę i
    nie chcę dać zarobić firmie księgowej.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-11-09 17:51:22
    Temat: Re: Rachunek uproszczony dla Vatowca?
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 9 Nov 2005 18:17:38 +0100, Marcin Michalski napisał(a):

    > Witam
    > Otrzymałem od jednego kontrahenta rachunek uproszczony, jednak ja jest
    > Vatowcem.

    od jakiegoś czasu nie ma już rachunków uproszczonych - otrzymałeś po prostu
    rachunek

    > Jak rozliczam taki rachunek w ewidencji zakupów?
    > Czy całą kwotę wrzucam jako netto?

    W jakiej ewidencji ?? w VAT-owskie w ogóle go nie ujmujesz. A w KPiR całość
    jako koszt lub zakup towaru.

    > Może wyda się wam głupie to pytanie, ale założyłem nie dawno własną firmę i
    > nie chcę dać zarobić firmie księgowej.

    Jak masz takie problemy to lepiej daj zarobić firmie księgowej bo inaczej w
    razie kontroli dasz o wiele więcej zarobić US.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-11-11 01:22:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Nov 2005, Mieczysław wrote:

    > W jakiej ewidencji ?? w VAT-owskie w ogóle go nie ujmujesz.

    ... chyba że:
    - chce (zakładając poniższe)
    - musi (bo rozlicza strukturę zakupów albo z innego powodu - nie znam
    innego, no ale cóż... :))

    Przyznam że wątpię, ale odpowiedź "nie ujmujesz" jest mocnym
    uproszczeniem ledwo w 99,98% prawdopodobnie słusznym ! ;)

    > Jak masz takie problemy to lepiej daj zarobić firmie księgowej bo inaczej w
    > razie kontroli dasz o wiele więcej zarobić US.

    Ano.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)