  • 1. Data: 2005-03-24 11:10:47
    Temat: sprowadzenie pieniędzy do polski z giełdy nowojorskiej lub z forex trading
    Od: "M. Kula" <m...@o...pl>

    Witam,

    zastanawiam się jak wygląda sprawa inwestycji w HYIP:
    załóżmy że:
    przelałem 100 dolarów na konto w Moneybookers
    zainwestowałem je 3 miesiące temu w jeden z systemów HYIP
    teraz przychodzi czas wypłaty 150 dolarów
    chcę przelać na Moneybookers a potem na konto bankowe w Polsce

    od jakich sum należy płacić podatek, i jak tego dokonać ? bo chciałbym
    żeby to było legalne a nie że za 2 lata US wystawi mi odsetki za
    niezapłacony podatek bo w jakiś sposób dowiedział się że tak
    inwestowałem i sprowadzałem pieniądze do Polski bez płacenia podatku.

    mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto będzie potrafił odpowiedzieć na to
    pytanie. Sądzę że te same zasady będą dotyczyć inwestycji na giełdzie w USA

    Pozdrawiam
    M. Kula

  • 2. Data: 2005-03-29 12:10:06
    Od: Selth <s...@u...to.op.pl>

> [...]
    > niezapłacony podatek bo w jakiś sposób dowiedział się że tak
    > inwestowałem i sprowadzałem pieniądze do Polski bez płacenia podatku.

    kiedyś interesowałem się tym tematem i dzwoniłem do urzędów skarbowych i w
    tych urzędach nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć, ale panowało
    powszechne mniemanie że te pieniądze sa "jakoś" opodatkowane (jakżeby
    inaczej), zadzwoniłem do jednej z polskich firm umożliwiających zawieranie
    zleceń na forexie, i powiedziano mi, że to powinno być traktowane jako
    normalny przychód i uwzględniane w deklaracji PIT za dany rok.
    Firma ta wystawiała co roku zaświadczenie o zyskach lub stratach i na tej
    podstawie można było wpisać sobie do PITu.

    może moja odpowiedź Cię naprowadzi gdzie szukać wyjaśnienia, bo podstawy
    prawnej nie znam.

    --
    pozdrawiam