  • 1. Data: 2005-03-23 23:26:32
    Temat: urlop macierzynski w rozliczeniu rocznym (PIT-11A)
    Od: "pat" <t...@i...pl>

    Witam,
    Przymierzylem sie do rocznego PIT-a. Trzeba doplacic wiec nie ma co
    narzekac - choc smutna reflekcja: jak niewiele wystarczy zarabiac by
    wchodzic w kolejne progi. Swoja droga media robia mase szumu o stawce 50%
    dotyczacej garstki osob, a o tym ze progi podatkowe sa zamrozone przez
    4(chyba?) rok z rzedu ZUPELNA cisza - nikt tego nie widzi???. A przeciez
    nawet przy stalej placy i inflacji 5% rocznie, to robi sie calkiem spora
    "skladana podwyzka"...

    Ale do rzeczy (bo nie o tym chcialem;-)

    Kochana Podatniczka przebywala na urlopie macierzynskim - wiec dostala
    PIT-11A z ZUS-u. Mamy tam rubryczki: dochod i zaliczke na podatek.
    Natomiast nie ma zadnych kosztow uzyskania, skladek na ubezpieczenie
    spoleczne, ubezpieczenie zdrowotne.
    W ten sposob dochod z urlopu macierzynskiego jest relatywnie wyzej
    opodatkowany niz dochod z tradycyjnej umowy o prace - nic nie moge od niego
    odliczyc (ani od dochodu, ani od podatku). Czy tu nie ma jakiejs pomylki?
    Pewnie nie ma - ale prosilbym o uspokojenie ;-)
    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2005-03-23 23:38:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pat wrote:

> [...]
    > odliczyc (ani od dochodu, ani od podatku). Czy tu nie ma jakiejs pomylki?
    > Pewnie nie ma - ale prosilbym o uspokojenie ;-)

    nie ma pomyłki.
    urlop to nie praca, więc nie ma KUP.
    społecznego nie ma na pewno
    jedynie to nie wiem jak ze zdrowotnym, ale skoro nie ma to pewnie nie.