  • Data: 2003-09-15 23:11:56
    Temat: Re: sprzedaz ciągła
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Sep 2003, Radek wrote:

    >+ Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał(a):
    >+
    >+ > Radek wrote:
    >+ >
    >+ > > Aha, a nazwa na fakturze byłaby: "faktura VAT - przedpłata", czy
    >+ > > "faktura- przedpłata"?
    >+ >
    >+ > Po prostu "Faktura VAT" a w treści "przedpłata za ...."
    [...]
    >+ > Szczerze mówiąc właśnie sobie odświeżyłem przepisy ;) i wychodzi na to,
    >+ > że metodę tę można stosować prawdopodobnie tylko w wypadku jeśli
> [...]

    Czekaj no, ja też zaraz się położę :)
    Ale jeszcze podywaguję sobie: czy nie mamy do czynienia
    z pomyleniem "obowiązku podatkowego" oraz "daty faktury" ?
    Owszem, "obowiązek podatkowy" może powstać abstrakcyjnie
    wobec faktury - tj. nawet niewystawienie faktury *może*
    (z reguły po iluś dniach od transakcji) powodować powstanie
    obowiązku (i wtedy US "łup" niewystawiającego na czas).
    Ale zapis *z ustawy* najwyraźniej stanowi:
    +++++++
    4. Jeżeli sprzedaż towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    -------

    Tam jest "lub" i "nie później".
    Wydaje mi się że dyskusja "czy wcześniej można" już była,
    pamiętam że *dla towarów* USy próbowały obciążać kupujących
    karnie VATem (na zasadzie, że "skoro faktura przed sprzedażą
    to nieprawidłowa więc zwrot się nie należał") - ale argumentu
    nie pamietam :(
    Pamięta go ktoś ? "dlaczego sprzedaż przed wystawieniem
    f-ry jest niemożliwa" ?
    Wiem że można się czepiać "wydania towaru" (lub "wykonania
    usługi") - ale zapis z ustawy j.w. ustanawia IMHO oddzielny
    "punkt czasowy powstania obowiązku podatkowego abstrakcyjny
    wobec przywołanej czynności" - mianowicie "wystawienie
    faktury".
    Coś namieszałem ? (pora późna...)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (lekko w strachu że go obetentegują za sklerozę :))