    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż gruntu
    Date: Wed, 5 Mar 2003 01:22:57 +0100

    On Mon, 3 Mar 2003, Jerry wrote:

    >+ Witam Was serdecznie.
    >+ Sprzedałem grunt jako osoba fizyczna. Jakie mam zastosować opodatkowanie
    >+ podatkiem dochodowym (czy ryczałt) i do kiedy i jaką deklarację mam złożyć w
    >+ US?

    Skoro nikt... to może zajrzysz do ustawy o podatku dochodowym
    (rzepa albo mofnet) i zaczniesz od:
    +++++
    Art. 28. 1. Przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z przychodami
    (dochodami) z innych źródeł.

    2. Podatek od przychodu, o którym mowa w ust. 1, ustala się w formie
    ryczałtu w wysokości 10 proc. uzyskanego przychodu. Podatek ten jest
    płatny bez wezwania w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia
    na rachunek urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania
    podatnika.
    -------

    ? (a później po łańcuszku zajrzeć do art. 10...)

    pzdr, Gotfryd