  • 1. Data: 2003-03-03 13:36:19
    Temat: sprzedaż gruntu
    Od: "Jerry" <j...@w...pl>

    Witam Was serdecznie.
    Sprzedałem grunt jako osoba fizyczna. Jakie mam zastosować opodatkowanie
    podatkiem dochodowym (czy ryczałt) i do kiedy i jaką deklarację mam złożyć w
    US?
    Dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Jerry

  • 2. Data: 2003-03-04 22:31:46
    Temat: Re: sprzedaż gruntu
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Jerry" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatkiem dochodowym (czy ryczałt) i do kiedy i jaką deklarację mam złożyć

    Podatek pobrał już notariusz przy sporządzaniu aktu notarialnego sprzedaży
    (taki ma obowiązek), więc nie musisz już nic dopłacać ani deklarować do US.
    US ma prawo w ciągu 5 lat ew. podwyższyć cene do rynkowej i doliczyć
    brakujący podatek, ale tu inicjatywa należy do niego.
    Chyba, że sprzedałeś przed upływem 5 lat od zakupu.

  • 3. Data: 2003-03-05 00:22:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Mar 2003, Jerry wrote:

> [...]
    >+ podatkiem dochodowym (czy ryczałt) i do kiedy i jaką deklarację mam złożyć w

    Skoro nikt... to może zajrzysz do ustawy o podatku dochodowym
    (rzepa albo mofnet) i zaczniesz od:
    +++++
    Art. 28. 1. Przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z przychodami
    (dochodami) z innych źródeł.

    2. Podatek od przychodu, o którym mowa w ust. 1, ustala się w formie
    ryczałtu w wysokości 10 proc. uzyskanego przychodu. Podatek ten jest
    płatny bez wezwania w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia
    na rachunek urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania
    podatnika.
    -------

    ? (a później po łańcuszku zajrzeć do art. 10...)

    pzdr, Gotfryd