  • 1. Data: 2002-04-12 17:32:45
    Temat: sprzedaż gruntu - jaki podatek?
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Firma kupuje grunt w wieczyste użytkowanie. Buduje na nim obiekt pod wynajem z opcją
    wykupu.
    Po zakończeniu umowy dzierżawy, sprzedaje grunt i nieruchomosc najemcy.
    Mam pytanie. Co jest przychodem i kosztem uzyskania przychodow dla obu stron w
    momencie sprzedaży gruntu i nieruchomości, i jakiemu opodatkowaniu to podlega?

    z gory dziekuje za pomoc

    --
    -----
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-17 12:27:22
    Temat: Re: sprzedaż gruntu - jaki podatek?
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    jesli prowadzi kpir , zakupy gruntu w tym wypadku i budowa to koszt a
    przychod bedzie gdy sprzedaz grunt i budynek,
    przy pelnej ksiegowosci zakupy te ksiegujesz na RMO czynne a w momencie
    sprzedazy dajesz w koszty

    jacek

  • 3. Data: 2002-04-18 06:11:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, jacek wrote:

    >+ jesli prowadzi kpir ,
    >+ zakupy gruntu w tym wypadku i budowa to koszt
    ****** ^^^^^^

    Mister 'księgowy', a ustawę o podatku waść czytał ??
    I tam było co innego niż ja znajduję ? -:O
    OoDoOF:

    +++++
    [...wyłączenie z amortyzacji...]
    art. 22.c.
    Amortyzacji nie podlegają:
    1) grunty i prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    [...wyłączenie z kosztów...]
    art.23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    1) wydatków na:
    a) nabycie gruntów lub prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    z wyjątkiem opłat za wieczyste użytkowanie gruntów
    -----

    Budynek i budowa to co innego :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-04-30 07:57:27
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    palnalem glupote oczywiscie zakup gruntu to nie koszt ---- bedzie kosztem
    dopiero w momencie gdy go sprzedaz

    jacek

  • 5. Data: 2002-04-30 08:04:00
    Od: "ksiegowy99" <k...@p...onet.pl>

    >palnalem glupote oczywiscie zakup gruntu to nie koszt ---- bedzie kosztem
    >dopiero w momencie gdy go sprzedaz w wykonywaniu dzilanosci dospodarczej
    >
    >jacek

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl