    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż internetowa a KP (kasa przyjmie)
    Date: Tue, 22 Dec 2009 12:36:13 +0100

    On Mon, 21 Dec 2009, fistach wrote:

    > Sprzedaż przez internet nie wymaga kasy rejestrującej.

    Nie upraszczaj, bo to prowadzi do głupot, albo jak kto woli
    błędnych wniosków.
    Zwolnienie daje *zapłata na rachunek bankowy*, forma sprzedaży jest
    warunkiem koniecznym, lecz niewystarczającym.
    poz.37 tabelki:
    ...słowa: "za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika".

    Jak ktoś pośle pieniądze posłańcem/kurierem, to (nawet jeśli
    sprzedaż odbędzie się w całości "zdalnie"), zwolnienia NIE MA.
    I co gorsza, ostatnimi czasy zapiski w rozporządzeniu nie zawsze
    dają "wyłączenie" kwoty korzystającej ze zwolnienia z limitu :(
    Zapis w rozporządzeniu wygląda niekorzystnie: tylko poz.1-33
    załącznika pozwalają na korzystanie z limitu "70% sprzedaży",
    zaś dalsze jedynie zwalniają wymienione czynności.
    Wynika z tego, że jak obrót *łączny* przekracza 40 kzł rocznie,
    to przyjmując *jedną* zapłatę gotówką mamy problem...
    IMVHO głupota, ale zapis tak wskazuje.

    I do tego zmierzam - o co chciałeś spytać, bo oczywistym
    jest, że forma zapłaty jest bez znaczenia dla transakcji jako
    takiej.
    Jak o kasę rejestrującą, to było napisać, że chodzi o kasę :),
    bo tego nie wiemy.

    pzdr, Gotfryd