  • 1. Data: 2009-12-20 21:32:35
    Temat: sprzedaż internetowa a KP (kasa przyjmie)
    Od: fistach <f...@g...com>

    Cześć Grupowicze.

    Jak to jest ze sprzedażą przez internet i płatnością gotówką?
    Powiedzmy, że prowadzę taką działalność 46.91.Z - sprzedaż przez
    internet. Ale chciałbym móc pozwolić klientowi zapłacić mi gotówką
    podczas odbioru towaru. Mogę czy nie? I jak potem tę gotówkę
    zaksięgować? Wystawić KP (kasa przyjmie)?

  • 2. Data: 2009-12-21 08:09:05
    Temat: Re: sprzedaż internetowa a KP (kasa przyjmie)
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 20 Dec 2009 13:32:35 -0800, fistach napisał(a):

    > I jak potem tę gotówkę zaksięgować?

    Mamy się zapewne domyślić, że prowadzisz pełną księgowość? I co twój
    główny księgowy nie potrafi tego zaksięgować?

  • 3. Data: 2009-12-21 10:15:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Dec 2009, fistach wrote:

> [...]
    > Powiedzmy, że prowadzę taką działalność 46.91.Z - sprzedaż przez
    > internet. Ale chciałbym móc pozwolić klientowi zapłacić mi gotówką

    Czy to jest pytanie na INNY temat, czyli "czy okazjonalne
    przyjęcie gotówki wywala ze zwolnienia z kasy rejestrującej",
    czy ja czegoś nie rozumiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-12-21 23:13:34
    Od: fistach <f...@g...com>

    On 21 Gru, 11:15, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Czy to jest pytanie na INNY temat, czyli "czy okazjonalne
    > przyjęcie gotówki wywala ze zwolnienia z kasy rejestrującej",
    > czy ja czegoś nie rozumiem?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Sprzedaż przez internet nie wymaga kasy rejestrującej.

  • 5. Data: 2009-12-21 23:14:45
    Od: fistach <f...@g...com>

    On 21 Gru, 09:09, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Mamy się zapewne domyślić, że prowadzisz pełną księgowość? I co twój
    > główny księgowy nie potrafi tego zaksięgować?

    Nie, KPIR.

  • 6. Data: 2009-12-22 11:36:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Dec 2009, fistach wrote:

    > Sprzedaż przez internet nie wymaga kasy rejestrującej.

    Nie upraszczaj, bo to prowadzi do głupot, albo jak kto woli
    błędnych wniosków.
    Zwolnienie daje *zapłata na rachunek bankowy*, forma sprzedaży jest
    warunkiem koniecznym, lecz niewystarczającym.
    poz.37 tabelki:
    ...słowa: "za które zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika".

    Jak ktoś pośle pieniądze posłańcem/kurierem, to (nawet jeśli
    sprzedaż odbędzie się w całości "zdalnie"), zwolnienia NIE MA.
    I co gorsza, ostatnimi czasy zapiski w rozporządzeniu nie zawsze
    dają "wyłączenie" kwoty korzystającej ze zwolnienia z limitu :(
    Zapis w rozporządzeniu wygląda niekorzystnie: tylko poz.1-33
    załącznika pozwalają na korzystanie z limitu "70% sprzedaży",
    zaś dalsze jedynie zwalniają wymienione czynności.
    Wynika z tego, że jak obrót *łączny* przekracza 40 kzł rocznie,
    to przyjmując *jedną* zapłatę gotówką mamy problem...
    IMVHO głupota, ale zapis tak wskazuje.

    I do tego zmierzam - o co chciałeś spytać, bo oczywistym
    jest, że forma zapłaty jest bez znaczenia dla transakcji jako
    takiej.
    Jak o kasę rejestrującą, to było napisać, że chodzi o kasę :),
    bo tego nie wiemy.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-12-22 13:07:42
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]

    > Zwolnienie daje *zapłata na rachunek bankowy*, forma sprzedaży jest
    > warunkiem koniecznym, lecz niewystarczającym.

    Więc czy jeśli przyjmę taką gotówkę od klienta a następnie wpłacę ją
    jako zapłata na rachunek bankowy to jestem czysty?. Czy może wtedy
    podpadam pod prowadzenie pośrednictwa finansowego lub czegoś w tym
    rodzaju i jestem jeszcze bardziej brudny?

  • 8. Data: 2009-12-22 18:13:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-22, cyklista <c...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Więc czy jeśli przyjmę taką gotówkę od klienta a następnie wpłacę ją
    > jako zapłata na rachunek bankowy to jestem czysty?

    Nie. Zapłata nastąpiła w formie gotówki "do ręki", a co Ty potem z nią
    robisz, to jest IMHO dla sprawy mniej istotne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-12-25 19:56:52
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-22 12:36, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Wynika z tego, że jak obrót *łączny* przekracza 40 kzł rocznie,
    > to przyjmując *jedną* zapłatę gotówką mamy problem...

    Ponieważ lubisz dywagować :-), to może spróbujmy rozstrzygnąć jeszcze
    warianty "zapłaty na rachunek bankowy podatnika":

    1. zapłata kartą
    2. COD czyli należność płatna kurierowi przy odbiorze
    3. zapłata za pośrednictwem agencji typu "grosik"

    we wszystkich przypadkach zapłata jest przelewana na rachunek bankowy,
    ale zleceniodawcą przelewu (czyli tym, co mamy w papierach) nie jest
    kupujący, a pośrednik. Taki sposób zapłaty wypełnia zapis ustawowy czy
    też nie?

  • 10. Data: 2009-12-25 23:27:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" napisal:
    > Ponieważ lubisz dywagować :

    Ehm, wtrace swoje trzy grosze, bo siejesz zamet semantyczny.
    Gotfryd niewatpliwie lubi snuc DYGRESJE, ale jeszcze nigdy
    na tej liscie nie widzialem, aby DYWAGOWAL.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek