  • 1. Data: 2004-11-17 21:47:06
    Temat: sprzedaż kawałka środka trwałego
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Witam

    W zeszłym roku przy zakładaniu działalności gospodarczej wprowadziłem do
    środków trwałych zakupiony przed założeniem działalności zestaw
    komputerowy (komputer, monitor, drukarka, skaner, ups). Wyceniłem to na
    około 1400 PLN, VAT'u oczywiście nie odliczyłem.
    Obecnie chciałbym kupić sobie monitor LCD, a stary sprzedać. Jak to
    powinno wyglądać od strony papierków? Czy muszę odprowadzić VAT od
    sprzedanego monitora, czy mogę wystawić na niego fakturę? W jaki sposób
    ten monitor ma się u mnie pojawić jako towar?

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 2. Data: 2004-11-18 08:56:32
    Temat: Re: sprzedaż kawałka środka trwałego
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Witam

    W poprzedniej wiadomości dodał mi się zły podpis, więc dodam tylko, że
    prowadzę KPiR i jestem płatnikiem VAT :-)

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /
    KPiR, VAT, ZUS, memoriał

  • 3. Data: 2004-11-18 12:29:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Nov 2004, Maciek Bartnik wrote:

> [...]
    > + VAT'u oczywiście nie odliczyłem.
    > + Obecnie chciałbym kupić sobie monitor LCD, a stary sprzedać. Jak to powinno

    "Normalna sprzedaż" ?
    Było kiedyś pytanie czy to jest może "inny przychód".
    Ale... ale chyba jednak nie :]

    > + Czy muszę odprowadzić VAT od sprzedanego monitora,

    Jak CAŁY komp ne miał odliczonego VATu, to ja bym się zastanowił czy by
    NAJPIERW nie sprzedać starego monitora :>
    Mam na myśli przepis że zwolnienia nie ma o ile ST nie ulepszono o ileś
    tam (30% ? nie chce mi się czytać) odliczając VAT !

    > + czy mogę wystawić na niego fakturę?

    Oczywiście że sprzedaje się "na f-rę", a jakbyś chciał ? Sprzedajesz
    przez (tj. masz) kasę fiskalną ? :)

    > + W jaki sposób ten monitor ma
    > + się u mnie pojawić jako towar?

    IMHO - wcale nie musi "pojawić się jako towar".
    Przecież na KPiR NIE MUSISZ PROWADZIĆ MAGAZYNU. Dobrze mi się
    wydaje ? Czy chcesz powiedzieć że nie dopełniam jakiegoś obowiązku
    (jako iż też KPiR prowadzę :)) ?

    Trzeba rozpatrzeć czy nie należy zrobić wpisu do EST:

    ++ art.22g ++
    20. W razie trwałego odłączenia od danego środka trwałego części składowej
    lub peryferyjnej wartość początkową tego środka zmniejsza się, od
    następnego miesiąca po odłączeniu, o różnicę między ceną nabycia (kosztem
    wytworzenia) odłączonej części a przypadającą na nią, w okresie
    połączenia, sumą odpisów amortyzacyjnych obliczoną przy zastosowaniu
    metody amortyzacji i stawki amortyzacyjnej stosowanej przy obliczaniu
    odpisów amortyzacyjnych tego środka trwałego.
    ----

    Oczywiście amortyzacja cię już nie interesuje (bo zamortyzowany)
    ale WP się zmieni :)
    Jak LCD będzie tańszy niż 3,5 kzł to dla odmiany NIE trzeba podwyższać
    WP :) o czym na grupie jest co chwilę i możesz googla spytać...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-11-18 21:26:12
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-11-18 13:29, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > Mam na myśli przepis że zwolnienia nie ma o ile ST nie ulepszono o ileś
    > tam (30% ? nie chce mi się czytać) odliczając VAT !
    No tu jest problem, bo do zestawu dokupiłem potem jakiś dysk twardy,
    jakieś oprogramowanie (czy oprogramowanie liczy się do wartości środka
    trwałego?).

    > Oczywiście że sprzedaje się "na f-rę", a jakbyś chciał ? Sprzedajesz
    > przez (tj. masz) kasę fiskalną ? :)
    Oczywiście nie mam kasy, ale monitor może mi przecież wypaść przez okno,
    czyli rozpłynąć się w powietrzu ;-)

    > IMHO - wcale nie musi "pojawić się jako towar".
    > Przecież na KPiR NIE MUSISZ PROWADZIĆ MAGAZYNU. Dobrze mi się
    > wydaje ? Czy chcesz powiedzieć że nie dopełniam jakiegoś obowiązku
    > (jako iż też KPiR prowadzę :)) ?
    No to jednak wpisać taki przychód w "pozostałe", czy "sprzedane
    towary/usługi"?

> [...]
    > odpisów amortyzacyjnych tego środka trwałego.
    > Oczywiście amortyzacja cię już nie interesuje (bo zamortyzowany)
    Czyli teraz mam sobie "przypomnieć" cenę monitora, którą brałem do
    określenia wartości początkowej zestawu??

    > Jak LCD będzie tańszy niż 3,5 kzł to dla odmiany NIE trzeba podwyższać
    > WP :) o czym na grupie jest co chwilę i możesz googla spytać...
    No właśnie do tej pory tak postępowałem, czyli wszystkie zakupione
    części do komputera były tańsze niż 3500, w związku z czym traktowałem
    je jako normalne koszty i nic w EŚT nie grzebałem. Pytanie, czy słusznie
    robiłem?

  • 5. Data: 2004-11-19 10:51:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Nov 2004, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    > + No to jednak wpisać taki przychód w "pozostałe", czy "sprzedane
    > + towary/usługi"?

    Sprawdź wypowiedzi innych grupowiczów w googlu :)
    ("osobiście nie jestem przekonany do jakiegoś stanowiska" :])
    [...]
    > + > Trzeba rozpatrzeć czy nie należy zrobić wpisu do EST:
    > + > ++ art.22g ++
    [...]
    > + Czyli teraz mam sobie "przypomnieć" cenę monitora, którą brałem do określenia
    > + wartości początkowej zestawu??

    Nie mam pojęcia.
    Ja wyceniałem "składniki" (bo wprowadzałem kompa poskładanego z "nabytych
    osobiście elementów") to ją mam w wycenie (WŁASNEJ - niemniej mam
    papier sprzed kilku lat, można poddać ekspertyzie ;)) :)

> [...]
    > + komputera były tańsze niż 3500, w związku z czym traktowałem je jako normalne
    ^^^^

    > + koszty i nic w EŚT nie grzebałem. Pytanie, czy słusznie robiłem?
    ^^^^^
    W EŚT tak.
    Ale dla >1,5kzł trzeba najwyraźniej wpisać do EW !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-11-19 18:11:26
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

    On Thu, 18 Nov 2004 22:26:12 +0100, Maciek Bartnik
    <m...@b...polbox.com> wrote:

    >Oczywiście nie mam kasy, ale monitor może mi przecież wypaść przez okno,
    >czyli rozpłynąć się w powietrzu ;-)

    LT środka trwałego nie wystarczy ? :-)
    Co tam wypaść przez okno, może się po prostu najzwyczajniej w świecie
    popsuć, albo zestarzeć i pójść na śmietnik.

    Pozdrawiam
    AS

  • 7. Data: 2004-11-19 20:32:26
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-11-19 19:11, Użytkownik Andrzej Solich napisał:
    > LT środka trwałego nie wystarczy ? :-)
    > Co tam wypaść przez okno, może się po prostu najzwyczajniej w świecie
    > popsuć, albo zestarzeć i pójść na śmietnik.
    No właśnie jest w takim stanie, że pewności żadnej co do jego działania
    nie mam, więc chciałem się pozbyć w cenie złomu, ale może lepiej będzie
    go zezłomować. No ale co w tym momencie z resztą zestawu, której
    chciałbym nadal używać w DG?

  • 8. Data: 2004-11-19 20:35:12
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-11-19 11:51, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Sprawdź wypowiedzi innych grupowiczów w googlu :)
    > ("osobiście nie jestem przekonany do jakiegoś stanowiska" :])
    Ok. Innymi słowy coś muszę sobie wybrać ;-)

    > ^^^^^
    > W EŚT tak.
    > Ale dla >1,5kzł trzeba najwyraźniej wpisać do EW !
    Każdy zakup był <1500. Robię zakupy bardzo ostrożnie, żeby się w
    papierki nie wpakować ;-)

  • 9. Data: 2004-11-22 07:24:50
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Mam na myśli przepis że zwolnienia nie ma o ile ST nie ulepszono o ileś
    >tam (30% ? nie chce mi się czytać) odliczając VAT !

    art. 43 ust. 6

    warto przeczytać bo jest trochę dłuższy :)
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.

  • 10. Data: 2004-11-24 21:53:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Nov 2004, Alter Native wrote:
    [...]
    >+ warto przeczytać bo jest trochę dłuższy :)

    ...masz na myśli "użytkowanie przez 5 lat" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)