    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz samochodu niezamortyzowanego
    Date: Fri, 5 Sep 2003 00:01:27 +0200

    On Thu, 4 Sep 2003, Michal Z. wrote:

    >+ Przepraszam, ze tak poŸno, ale dziekuje za podpowiedz.
    >+ Teraz pozwole sobie napisać bardziej szczegółowo:
    >+ -auto osobowe, zakupione jako uzywane ponad pol roku, oczywiscie nie
    >+ zostal odliczony od niego VAT. Uzywam go i amortyzuje ponad 1 rok.
    >+ Teraz przymierzam sie do sprzedazy tego samochodu i kupna innego.
    >+ Jednak nie bardzo wiem, jak to uczynić.
    >+ Czy dobrze rozumiem? wystawiam f-re sprzedazy ze stawkš VAT
    >+ (zwolnionš?),

    IMHO tak.

    >+ od tego przychodu odejmuje te raty amortyzacji, ktore
    >+ pozostaly do konca amortyzacji sprzedanego ST i to
    >+ jest moj przychód z DG?

    IMHO nie :) (patrz niżej, przyjmuję korekty ze wskazaniem
    podstawy prawnej :))

    *cała* wartość sprzedaży to twój przychód, natomiast
    "nierozliczona amortyzacja" to twój koszt. Niby wychodzi
    na jedno - ale tylko z p. widzenia dochodu :) (bo
    *obrót* jest większy, a od niego zależy np. RiR albo
    dajmy na to możliwość zwolnienia z VAT).
    Jakbym był w błędzie to proszę skrzyczeć (to do reszty
    grupy), ale jakoś tam jestem przekonany... ;)

    >+ Dalej rozumiem, ze jeœli wykorzystam ten przychód do zakupu innego
    >+ auta potrzebnego do DG to nie place podatku dochodowego?

    Oj, musisz poszukać zaciętej dyskusji po tym kiedy kolejny
    raz napisałem że "inwestycji dokonuje się z opodatkowanych
    pieniędzy" i ktoś (Karol ?) mnie gruntownie przesłuchał :)
    Nie ma tak dobrze: ww. róznica przychód-"niezamortyzowane"
    jest twoim dochodem (i pójdzie do opodatkowania), zaś
    nowo kupiony ŚT będzie amortyzował od całej wartości
    - czyli "wtopi" się w koszty, owszem, ale nie "zaraz" :(
    "Zaraz" to zapłacisz podatek/zaliczkę od *całego*
    dochodu :( ! - dopiero *później* zarówno na zaliczkach
    jak i podatku będzie stopniowo odbiajała się amortyzacja...

    BTW: jesteś bardzo dobrym materiałem empirycznym do
    prezentacji "co Gotfryd chciał powiedzieć twierdząc
    że inwestycje robi się z uprzednio opodatkowanych
    pieniędzy", rezerwuję sobie prawo korzystania
    z wizerunku twojego pytania w google :)

    >+ "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> wrote:
    >+ >
    >+ >Użytkownik "Michal Z." <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    Y....tego... mógłbyś pisać *pod* cytatami ?
    W googlu po pół roku (kiedy wszyscy już zapomnieli o co poszło)
    czyta się *znacznie* łatwiej !! :)

    >+ >użytkujesz a nie czy zamortyzowałeś.Uzyskana przez ciebie kwota w
    >+ >pomniejszeniu o reszte amortyzacji bedzie dla ciebie przychodem z firmy

    Hm... czuję się mało pewnie sprzeciwiając się twojej opinii,
    ale IMHO:
    ++++++
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:

    1) przychody z odpłatnego zbycia składników majątku wykorzystywanego
    w działalności gospodarczej [...] nie będących nieruchomościami
    lub prawami, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8;
    przy określaniu wysokości przychodów przepisy ust.
    1 i art. 19 stosuje się odpowiednio,
    -----
    10.1.8 to są grunty i nieruchomości - czyli nieNormalnyKUP :)
    (i/lub nie amortyzacja).
    Możesz skomentować ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)