    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz samochodu zaraz po wykupie
    Date: Tue, 1 Dec 2009 13:52:54 +0100

    On Mon, 30 Nov 2009, cef wrote:

    > A jeśli nawet kupujący udaje, że jest inaczej, to jakie
    > zagrożenia niesie nieujęcie tej faktury w DG?

    Powiem tak: mi się stanowisko pozwalające "rozdzielić" części
    transakcji leasingu na trzy strony, *bez* "rozdziału" podatkowych
    zdarzeń, nie podobają, jako sprzeczne z logiką.
    Sprzeczność występuje w tym miejscu, w którym kwota wykupu
    różna jest od wartości rynkowej.
    Ale były tu wielokroć głosy że "tak się robi", ani razu nie
    napotkałem na opis aby US się przyczepił.
    Zaznaczę: to, że KC opisuje leasing jako jedną transakcję
    która MOŻE być trójstronna, IMO w niczym nie uchybiałoby
    możliwości "podatkowego robicia" jej na elementy, przecież
    tak się robi np. w przypadku komisu.
    Niemniej jest osobny artykuł w UPDoOF dla leasingu, i widać
    w oparciu o niego dokonywana jest (nad)interpretacja "prawa
    do zawłaszczenia na cele osobiste" (mimo ujęcia w KUP
    faktycznych kosztów nabycia) takiego ST.

    pzdr, Gotfryd