  • 1. Data: 2009-11-27 18:29:28
    Temat: sprzedaz samochodu zaraz po wykupie
    Od: "Iw" <g...@o...eu>

    Witam,

    Osoba fizyczna prowadzaca DG, samochod w leasingu. Osoba wykupuje samochod
    od leasingodawcy, na swoj osobisty uzytek. Zaraz potem sprzedaje go spolce z
    o.o. Powinna zaplacic PCC i/lub podatek dochodowy?

    Pozdrawiam,
    iw

  • 2. Data: 2009-11-27 21:03:00
    Temat: Re: sprzedaz samochodu zaraz po wykupie
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 27 Lis, 19:29, "Iw" <g...@o...eu> wrote:
> [...]
    > od leasingodawcy, na swoj osobisty uzytek. Zaraz potem sprzedaje go spolce z
    > o.o. Powinna zaplacic PCC i/lub podatek dochodowy?

    Mówisz i masz: http://www.rp.pl/artykul/6,397595_Nie_spiesz_sie_ze_
    sprzedaza_wykupionego_auta.html

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2009-11-30 19:49:52
    Od: "Iw" <g...@o...eu>

    > Osoba fizyczna prowadzaca DG, samochod w leasingu. Osoba wykupuje samochod
    > od leasingodawcy, na swoj osobisty uzytek. Zaraz potem sprzedaje go spolce
    > z o.o. Powinna zaplacic PCC i/lub podatek dochodowy?

    Wiec tak, wydaje mi sie, ze wpierw, wykupujac samochod z leasingu osoba nie
    placi zadnego podatku (dostaje fakture VAT od leasingodawcy).
    Potem, sprzedajac go spolce prawa handlowego, bez mieszania w to
    dzialalnosci gospodarczej, a wiec nie wystawiajac faktury VAT, powinna
    zaplacic 2% podatku od czynnosci cywilno-prawnych (ona czy spolka?).
    A nastepnie, przy rocznym rozliczeniu podatku dochodowego, powinna zaplacic
    podatek dochodowy ustalony od dochodu, jakim tu bedzie roznica pomiedzy
    wartoscia wykupu samochodu i kwota za jaka samochod zostal sprzedany. To tak
    na logike, a co Wy na to?

    pozdr.,
    iw

  • 4. Data: 2009-11-30 21:24:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Iw wrote:

    > Wiec tak, wydaje mi sie, ze wpierw, wykupujac samochod z leasingu
    > osoba nie placi zadnego podatku (dostaje fakture VAT od
    > leasingodawcy).

    >To tak na logike, a co Wy na to?

    A ja na to zapytam. Jaki jest zapis w umowie leasingu
    odnosnie ceny - jeśli wykup jest na osobisty użytek?
    A jeśli nawet kupujący udaje, że jest inaczej, to jakie
    zagrożenia niesie nieujęcie tej faktury w DG?

  • 5. Data: 2009-12-01 12:52:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009, cef wrote:

    > A jeśli nawet kupujący udaje, że jest inaczej, to jakie
    > zagrożenia niesie nieujęcie tej faktury w DG?

    Powiem tak: mi się stanowisko pozwalające "rozdzielić" części
    transakcji leasingu na trzy strony, *bez* "rozdziału" podatkowych
    zdarzeń, nie podobają, jako sprzeczne z logiką.
    Sprzeczność występuje w tym miejscu, w którym kwota wykupu
    różna jest od wartości rynkowej.
    Ale były tu wielokroć głosy że "tak się robi", ani razu nie
    napotkałem na opis aby US się przyczepił.
    Zaznaczę: to, że KC opisuje leasing jako jedną transakcję
    która MOŻE być trójstronna, IMO w niczym nie uchybiałoby
    możliwości "podatkowego robicia" jej na elementy, przecież
    tak się robi np. w przypadku komisu.
    Niemniej jest osobny artykuł w UPDoOF dla leasingu, i widać
    w oparciu o niego dokonywana jest (nad)interpretacja "prawa
    do zawłaszczenia na cele osobiste" (mimo ujęcia w KUP
    faktycznych kosztów nabycia) takiego ST.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-12-01 13:36:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Niemniej jest osobny artykuł w UPDoOF dla leasingu, i widać
    > w oparciu o niego dokonywana jest (nad)interpretacja "prawa
    > do zawłaszczenia na cele osobiste" (mimo ujęcia w KUP
    > faktycznych kosztów nabycia) takiego ST.

    A co stoi na przeszkodzie zaliczeniu wykupionego samochodu do
    wyposażenia (a nie ŚT).

    A następnie wywalenia go z KUP w wyniku użycia go do celów osobistych,
    niezwiązanych z DG + auto-denuncjacji? ;-)

    IMHO w takim przypadku nie ma wyjścia i US *musi* "wywalić" taki pojazd
    z KUP po kosztach poniesionych (wykupu), a nie rynkowych.

    Przy 3 letnim leasingu i wykupie za 0.5% to całkiem niezłą brykę da się
    w ten sposób "przekręcić".

    Piotrek