  • Data: 2007-01-08 19:16:50
    Temat: Re: sprzęt audio a koszty firmy
    Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:enu4qn$nb4$1@news.onet.pl>
    [www.goldap.info.pl] <w...@g...net> pisze:

    > A jaka jest podstwa prawna pozwalajaca odliczać VAT oraz zaliczać w
    > koszty sprzęt zakupiony w celu wykorzystywania go na potrzeby
    > osobiste?

    "[sprzęt] wykorzystywać będę również do przeprowadzania prezentacji i
    szkoleń moich klientów z zakresu wytwarzanego przeze mnie oprogramowania"
    Tu kolega źle podszedł do problemu, bo powinien był napisać odwrotnie -
    "sprzęt kupiony do firmy będę wykorzystywał także w celach prywatnych"
    I teraz ja zapytam - gdzie jest napisane, że sprzętu zakupionego "na firmę"
    nie wolno wykorzystywać do celów prywatnych? Tym bardziej, że nikt i w żaden
    sposób tego nie sprawdzi?

    > Bo inaczej mógłbym odliczyć np. domowy
    > TV (czasami klientowi pokaże na nim, jak wygląda zaprojektowana dla
    > niego reklama do TV kablowej)

    Oczywiście, że tak. Warunkiem jednak jest, by TV znajdował się w firmie.
    W każdym razie na pewno podczas kontroli UKS ;-)

    > koszty zwiazane ze swoim osobostym
    > telefonem komórkowym (czasami do klienta dzwonię).

    > Moim zdaniem przy tak przedstawionej sytuacji nie ma podstaw do
    > zaliczenia w koszty oraz odliczenia VAT.

    Wiesz, to Twoje zdanie i jeśli nie masz ochoty to nie naprawdę nie musisz
    odliczać VAT'u tam, gdzie spokojnie można go odliczyć :)

    --
    Nixe