  • 1. Data: 2007-01-08 18:00:41
    Temat: sprzęt audio a koszty firmy
    Od: "r@v" <r...@-...pl>

    Witam,
    prowadzę działalność gospodarczą w branży IT - tworzenie oprogramowania.
    Siedzibą i miejscem prowadzenia działalności jest moje prywatne mieszkanie
    własnościowe. Zakupiłem właśnie sprzęt audio (amplituner i głośniki), który
    oprócz oczywistego zastosowania w domowej rozrywce wykorzystywać będę
    również do przeprowadzania prezentacji i szkoleń moich klientów z zakresu
    wytwarzanego przeze mnie oprogramowania.
    Sprzęt audio jest umieszczony w salonie - w innym pomieszczeniu niż biurko,
    przy którym wytwarzam oprogramowanie :)

    Pytanie: czy w tej sytuacji mogę zaliczyć koszt zakupu owego sprzętu audio
    (lub chociaż jego część) w koszty firmy, a także odliczyć sobie VAT od niego
    ?

    r@v

  • 2. Data: 2007-01-08 18:18:00
    Temat: Re: sprzęt audio a koszty firmy
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:enu0sm$9nf$1@news.onet.pl>
    r@v <r...@-...pl> pisze:

> [...]
    > Pytanie: czy w tej sytuacji mogę zaliczyć koszt zakupu owego sprzętu
    > audio (lub chociaż jego część) w koszty firmy, a także odliczyć sobie

    Oczywiście, że możesz (nawet całość).
    Nie rozumiem, gdzie widzisz problem?

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2007-01-08 19:08:07
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Oczywiście, że możesz (nawet całość).
    > Nie rozumiem, gdzie widzisz problem?

    A jaka jest podstwa prawna pozwalajaca odliczać VAT oraz zaliczać w koszty
    sprzęt zakupiony w celu wykorzystywania go na potrzeby osobiste? Pytam z
    ciekawosci, bo moja wiedza na dzień dzisiejszy mówi mi, że w tak
    przedstawionym przypadku nie ma podstaw by odliczać VAT lub "wrzcucić" zakup
    w koszty. Bo inaczej mógłbym odliczyć np. domowy TV (czasami klientowi
    pokaże na nim, jak wygląda zaprojektowana dla niego reklama do TV kablowej),
    koszty zwiazane ze swoim osobostym telefonem komórkowym (czasami do klienta
    dzwonię).
    Moim zdaniem przy tak przedstawionej sytuacji nie ma podstaw do zaliczenia w
    koszty oraz odliczenia VAT.

  • 4. Data: 2007-01-08 19:11:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.01.2007 [www.goldap.info.pl] <w...@g...net> napisał/a:

    > A jaka jest podstwa prawna pozwalajaca odliczać VAT oraz zaliczać w koszty
    > sprzęt zakupiony w celu wykorzystywania go na potrzeby osobiste?

    Nie ma takiej, tyle ze wcześniej napisałeś, że będzie Ci służył do
    prezentacji i szkoleń. To jak w końcu
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-01-08 19:16:50
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:enu4qn$nb4$1@news.onet.pl>
    [www.goldap.info.pl] <w...@g...net> pisze:

    > A jaka jest podstwa prawna pozwalajaca odliczać VAT oraz zaliczać w
    > koszty sprzęt zakupiony w celu wykorzystywania go na potrzeby
    > osobiste?

    "[sprzęt] wykorzystywać będę również do przeprowadzania prezentacji i
    szkoleń moich klientów z zakresu wytwarzanego przeze mnie oprogramowania"
    Tu kolega źle podszedł do problemu, bo powinien był napisać odwrotnie -
    "sprzęt kupiony do firmy będę wykorzystywał także w celach prywatnych"
    I teraz ja zapytam - gdzie jest napisane, że sprzętu zakupionego "na firmę"
    nie wolno wykorzystywać do celów prywatnych? Tym bardziej, że nikt i w żaden
    sposób tego nie sprawdzi?

    > Bo inaczej mógłbym odliczyć np. domowy
    > TV (czasami klientowi pokaże na nim, jak wygląda zaprojektowana dla
    > niego reklama do TV kablowej)

    Oczywiście, że tak. Warunkiem jednak jest, by TV znajdował się w firmie.
    W każdym razie na pewno podczas kontroli UKS ;-)

    > koszty zwiazane ze swoim osobostym
    > telefonem komórkowym (czasami do klienta dzwonię).

    > Moim zdaniem przy tak przedstawionej sytuacji nie ma podstaw do
    > zaliczenia w koszty oraz odliczenia VAT.

    Wiesz, to Twoje zdanie i jeśli nie masz ochoty to nie naprawdę nie musisz
    odliczać VAT'u tam, gdzie spokojnie można go odliczyć :)

    --
    Nixe

  • 6. Data: 2007-01-08 19:17:24
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:slrneq55re.pj.samotnik@samotnia.zagle.org.pl>
    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> pisze:

    > Nie ma takiej, tyle ze wcześniej napisałeś, że będzie Ci służył do
    > prezentacji i szkoleń. To jak w końcu.

    Ale to nie on napisał ;-)

    --
    Nixe

  • 7. Data: 2007-01-08 19:23:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.01.2007 Nixe <n...@f...pl> napisał/a:

    > Ale to nie on napisał ;-)

    Okej :)
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2007-01-08 19:40:02
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Wiesz, to Twoje zdanie i jeśli nie masz ochoty to nie naprawdę nie musisz
    > odliczać VAT'u tam, gdzie spokojnie można go odliczyć :)

    Jesli bym przedstawił kontrolującemu sprawę jak r@v to uwierz mi -
    zakwestionował by on te wydatki.
    A że mozna to przedstawic nieco inaczej (jak to Ty pokazałes) - to juz inna
    sprawa :)

  • 9. Data: 2007-01-08 19:45:10
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:enu6mi$u78$1@news.onet.pl>
> [...]

    > zakwestionował by on te wydatki.
    > A że mozna to przedstawic nieco inaczej (jak to Ty pokazałes) - to

    No i o to właśnie chodzi :)
    (Pozdrów Gołdap ode mnie - mam tam całą masę rodziny :)

    --
    Nixe

  • 10. Data: 2007-01-08 20:26:15

> [...]
    > Tu kolega źle podszedł do problemu, bo powinien był napisać odwrotnie -
    > "sprzęt kupiony do firmy będę wykorzystywał także w celach prywatnych"

    No tak! Tak właśnie chciałem napisać ;)

    > I teraz ja zapytam - gdzie jest napisane, że sprzętu zakupionego "na
    > firmę" nie wolno wykorzystywać do celów prywatnych? Tym bardziej, że nikt
    > i w żaden sposób tego nie sprawdzi?

    Rozumiem więc, że bez znaczenia będzie to w jakich "proporcjach" będę z tego
    "firmowego" [rzecz jasna] sprzętu korzystał w pracy i prywatnie ?

    r@v