    From: "Piotr" <h...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: środek trwały
    Date: Sun, 22 Feb 2009 22:06:35 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości:

    > Nie.
    > Bo to działa w drugą stronę: jest "zakaz zaliczenia w koszty", i to
    > w razie "błędnego zamiaru" w postaci zaliczenia w KUP i *nie*
    > zbycia przed upływem roku trzeba zwrócić (uwaga) *odsetki*.
    > Zaliczenie "przysługujących" rat amortyzacyjnych jest niejako
    > "bezwzrotne" - amortyzacja ma za zadanie podatkowo zrekompensować
    > zużycie ST i tyle.
    > Przy sprzedaży niezamortyzowanego ST po prostu przychód do DG,
    > niezamortyzowana część w koszty i tyle.

    Po wizycie w US już wiem co z tym współczynnikiem: otóż jak zastosuję stawkę
    40% tzn. że zastosuję 20 i współczynnik 2.0 :)
    Wcześniej napisałeś że wycena z grudnia poprzedniego roku była by niezgodna
    z przepsiami. Dlaczego?

    No dobra, ponieważ sprawa z tym przychodem i odsetkami mi się nie uśmiecha
    postanowiłem "zjeść" dokumenty wystawione na okoliczność ŚT i amortyzacji i
    poczekać aż zmienię auto :)
    W związku z tym kolejna kwestia - kilometrówka, a konkretniej czy
    rozliczając w ten sposób mogę odliczać sobie VAT od części zamiennych i
    serwisu?

    Pozdrawiam
    Piotr