  • Data: 2005-05-17 20:42:47
    Temat: Re: środki trwałe a zamykanie DG
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz" <m...@c...pl> napisał w wiadomości news:

    > W związku z zamykaniem przeze mnie działalności mój księgowy ma problem -
    > nie za bardzo wie co zrobić ze środkami trwałymi, które się jeszcze nie
    > zamortyzowały.

    Nie tylko z tymi, ze zamortyzowanymi ale nie zlikwidowanymi również.
    Sprzedać - za cenę zbliżoną do rynkowej.

    Inaczej VAT zapłacisz od ceny nabycia.

    > Druga i ostatnia sprawa to właśnie jakaś dziwna (wg mnie) definicja środka
    > trwałego, którą zauważyłem u mojego księgowego. Otórz wśród śt znalazł się
    > mój laptop, o wartości 3.400 netto (3.800 brutto). Hmmmm...... ja może
    > księgowym nie jestem, ale w ustawie jest granica wytyczona kosztem netto
    > przedmiotu, która kwalifikuje go do środka trwałego lub do kosztu.

    Nie - ta granica kwalifikuje do jednorazowego lub rozłożonego w czasie
    zamortyzowania.
    Środkiem trwałym jest z zupełnie innych powodów - księgowy ma rację i
    zapewne wrzucił go w koszty jednorazowo.
    Jeśli nie - jesteś do tyłu.
    Chociaż akurat w przypadku likwidacji ma to odwrotny skutek.