    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: śrotki trwałe
    Date: Fri, 15 Nov 2002 10:28:48 +0100

    On Thu, 14 Nov 2002, Jacek wrote:

    >+ iwona wrote:
    >+ > Zakupiłam starą maszyne ksero za 2000,- zł wprowadziłam do
    >+ > wyposażenia firmy ,po 6 m-c kupiłam bęben do tej maszyny 7,500,- ja k
    >+ > to wprowadzić do śrotka trwałego. Iwona
    >+
    >+ A nie masz instrukcji jak wprowadza się bęben:-)) A tak na poważnie,to
    >+ chyba jest remont ksero i zakupiony bęben stanowi KUP.

    Ja bym miał wątpliwości :(
    ++++
    Art. 22d. 1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość
    początkowa, określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3 500 zł;
    ****
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych
    środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15, powiększa się o sumę
    wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części
    składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza
    3 500 zł. Środki trwałe uważa się za ulepszone, jeżeli wydatki
    [...] powodują [...] mierzonej w szczególności [...] okresem używania
    [...], jakością produktów [...] kosztami ich eksploatacji.
    ----

    Znane interpretacje SN: "remont to coś co służy odtworzeniu
    stanu początkowego".

    Mam wątpliwości czy 7500zł wydane do ŚT wartego 2000zł
    można uznać za "remont" - ja bym podejrzewał "ulepszenie":
    raczej 'remont kapitalny' mozna zakwalifikować jako ulepszenie... !
    W razie jeśliby Iwona tak zdecydowała się zrobić - to
    IMHO sporządzić protokół i na tej podstawie wciągnąć
    do EŚT.
    Inna sprawa jakie stawki dobrać... :)

    Ciekaw jestem innych opinii, bo cisza po koncepcji
    remontowania 2+7 mnie zdziwiła :), czyżby to było
    legalne i wszyscy tak robią tylko ja nie wiem ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd