  • Data: 2004-06-06 16:19:25
    Temat: Re: stacje paliw a akcyza od gazu
    Od: "R6" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr R." <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c9f7e2$70g$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Do 1 maja br. stacje paliw płaciły akcyzę od sprzedawanego gazu
    propan-butan
    > do napędu samochodów. Czy po 1 maja nadal są płatnikami z tego tytułu, czy
    > już nie? Spotykam się z rozbieżnymi opiniami w tej sprawie. Jeżeli zaś nie
    > są już podatnikami akcyzy, to czy nadal muszą płacić opłatę paliwową od
    > sprzedaży gazu?
    > Pozdro

    akcyzy od maja juz nie placi a co do oplaty paliwowej to reguluje to DZU 217
    z 2003 r poz 2124

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2124.htm

    cytuje:
    Art. 37j. 1. Obowiązek zapłaty opłaty paliwowej od paliw silnikowych ciąży
    na:

    1) producencie paliw silnikowych,

    2) importerze paliw silnikowych.

    2. Obowiązek zapłaty opłaty paliwowej od gazu, o którym mowa w art. 37h,
    ciąży na podmiocie dokonującym sprzedaży detalicznej tego gazu

    wiec oplata paliwowa dla gazu p-b pozostaje bez zmian czyli placi ja
    wlasciciel stacji auto-gazu.

    pozdro:)