  • Data: 2004-01-19 22:21:42
    Temat: Re: status Małego podatnika
    Od: BAH <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 19 Jan 2004 19:32:21 +0100, "Fires" <f...@f...mail.pl>
    napisał(a):

    >Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >[...]
    >
    >To jeszcze jedno pytanie.... czy jest jakis haczyk w przypadku kwartalnych
    >okresów rozliczania podatku VAT, przy jednoczesnej rezygnacji z metody
    >kasowej? Wieksza podejrzliwośc urzedników, czestsze kontrole, lub tp. ?

    Dla mnie zaletą jest, że w kazdym okresie mam wykonaną
    "czynność opodatkowaną" (czytaj sprzedaz usługi)
    co nie powoduje konieczności "zawieszania" rozliczenia
    faktur zakupu do następnego okresu
    (deklaracja gdy sprzedasz za 0,99 PLN wygląda inaczej niż gdybyś nic
    nie sprzedał - choć tu i tu masz na deklaracji 0 PLN, po pominięciu
    groszy)

    Kolejną zaletą jest, to że mniej papierów i rzadziej trzeba się
    martwić o to z czego zapłacić.

    Wada, to jest wtedy jak ktoś zacznie żyć "na kredyt z VAT"
    (ja odkładam VAT na odrębne konto i tam czeka na 25-go).

    BAH