    From: Beata Podpora <b...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stawka VAT za licencje...
    Date: Tue, 09 Sep 2003 12:28:53 +0200

    > Bo klasyfikacja jest lekko skomplikowana :(

    Tia......o tym sie juz zdazylam dosc dawno przekonac :-)

    Nie wiem skąd mi błysnęła
    > (i zgasła :>) koncepcja o zwolnieniu :(
    > Jeśli kupujesz usługę.... to właśnie nie wiem :(
    > Dokładniej: nie wiem, czy jest *przymus* sklasyfikowania
    > jako "prawo" wszystkiego co pod prawo autorskie podlega.
    > Z p. widzenia prawa autorskiego podlega przymusowo...

    No wlasnie.....
    Z licencja jest sprawa jasna.....
    Ale w moim przypadku mialy miejsce zakupy zamowionej uslugi w postaci
    wykonania projektu graficznego.

    > "na wykonanie" czy "za wykonanie", bo widzę sprzeczność
    > w tym kto płacił :) ?

    wrrr...... jak ja uwielbiam jak mnie ktos za slowka lapie;-))
    To oczywiste, ze faktura byla ZA wykonana usluge!!:-)

    > Bo jeśli zapłaciłaś za *usługę*, to... IMO nie ma dość jasnej
    > wykładni. Ma ktoś argument w postaci np. wyroku NSA ?

    Na fakturach jest po prostu napisane:
    "projekt graficzny serwisu ....takiego i takiego"

    > A wszystkie "prawa i przychody" są w PKWiU ??
    > Pewnie walnę jak kulą w płot - ale jak zażądasz odsetek
    > karnych albo odszkodowania "za coś tam" - to to będzie
    > sklasyfikowane w PKWiU ? Chyba nie...

    Wszystkie towary i uslugi zostaly sklasyfikowane w PKWiU.
    Hmm.....praw tam nie ma....popraw mnie jak sie myle
    I skoro prawa nie maja PKWiU - to nie podlegaja Vat, ale jezeli jest
    zamowiona usluga wykonania np. grafiki, ktora jest prawem - to sprawa
    sie komplikuje :-(

    > A na deser: pisemne pytanie do US: 5 zł. Inna sprawa że
    > niedawno NSA musiał bronić podatnika, do którego po
    > pisemnym pytaniu... przyszła kontrola ukarać go za
    > błędy o które pytał

    Super....noz mi sie w kieszeni otwiera .....wrrr
    Mialam juz do czynienia z bardzo wyczerpujacymi odpowiedziami US na
    postawione problemy......
    Generalnie ich ustosunkowanie sie do mojego pisama postawilo mnie w
    sytuacji wyjsciowej :-)
    (ale to juz jest temat na osobny watek - zreszta problem dotyczy rowniez
    uslug IT i stawki Vat)
    Zatem......nie, dziekuje.....
    Pozdarwiam
    Beata