  • Data: 2004-08-28 09:00:29
    Temat: Re: sth else
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Aug 2004, Ireneusz Makowski wrote:
    [...]
    >+ > ...które może cofnąć, dobrze myślę ? Nie odstępując od umowy...
    >+ Opierajac sie na konkretnym przykladzie "deklaracji zgody" przystapienia do
    >+ ubezpieczenia grupowego cytuje :
    >+
    >+ "Wyrazam zgode na przystapienie do grupowego ubepieczenia pracowniczego na
    >+ podtsawie znanych mi warunkow tego ubezpieczenia oraz upowazniam Zaklad
    >+ Pracy do potracania skladki ubezpieczeniowej miesiecznie z wynagrodzenia za
    >+ prace, z zasilku chorobowego lub macierzynskiego i innych wyplat."
    >+
> [...]

    Hmmm... jak dla mnie na piśmie są dwie odrębne zgody :) (nie ma
    "jednocześnie" ani "pod warunkiem"), ale to osobna sprawa (choć
    dla DANEGO rozstrzygnięcia może być istotna).
    Dywagując...
    W myśl prawa pracy nie można odmówić pracownikowi prawa do "otrzymania
    wynagrodzenia": być może po cofnięciu zgody na potrącanie można
    wypowiedzieć mu umowę ubezpieczenia, ale zasad ubezpieczeń nie znam.
    Na mój gust problem z jedną należną składką i tak się pojawi :(

    Znaczy: IM*H*O do rozważenia jest czy cofnięcie zgody na potrącanie
    upoważnia do uznania że mamy do czynienia z wypowiedzeniem umowy
    ubezpieczenia, ale "cofnięcie zgody na bycie ubezpieczonym" to nie
    to samo: jak pracownik akurat załapie się "pod ubezpieczenie"
    to chyba nie odmówi przyjęcia odszkodowania ? :)
    Znaczy: powie że "chciał wpłacać przelewem z dochodów żony"... :]

    Sam zdaje się pisałeś że "zależności wprost" nie ma, tj. że jak
    pracownik "poszedł na urlop bezpłatny" to składka się należy, tak ?
    Czyli nie ma jak ściągnąć a ubezpieczenie jest ?
    No to jak cofnie zgodę stan jest taki sam ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)