  • 1. Data: 2002-02-08 20:19:36
    Temat: student i dz.gosp.
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Jesli student prowadzi dzialalnosc gosp. to musi placic caly zus czy nie
    musi wcale?
    Od kiedy zaczyna sie placic zus:
    *od daty rozpoczecia dzialalnosci?
    *od daty dokonania pierwszej sprzedazy?
    *od daty zarejestrowania sie w zus-ie?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    Kinga

  • 2. Data: 2002-02-08 22:35:53
    Temat: Re: student i dz.gosp.
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Dowiedziałem się w ZUSie (w r.2000) że cały Zus od od dnia rozpoczęcia
    działalności.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-02-08 23:24:54
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:a41jqf$54h$1@news.tpi.pl...
    > Dowiedziałem się w ZUSie (w r.2000) że cały Zus od od dnia rozpoczęcia
    > działalności.

    a ja w VII 2001 roku że od dnia wystawienia pierwszego rachunku, faktury w
    ciągu 7 dni.

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 4. Data: 2002-02-10 00:07:15
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | a ja w VII 2001 roku że od dnia wystawienia pierwszego rachunku, faktury w
    | ciągu 7 dni.

    Praktycznie obaj macie rację, z uwagi na fakt, że za rozpoczęcie działalności
    uznaje się dokonanie pierwszej sprzedaży. Tak więc sam rachunek czy faktura nie
    są najistotniejsze.

    pozdrawiam
    majura

  • 5. Data: 2002-02-10 17:21:22
    Temat: Odp: student i dz.gosp.
    Od: "Tomasz Krzysztofik" <t...@z...polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a41c4d$dee$...@n...onet.pl...
    > Jesli student prowadzi dzialalnosc gosp. to musi placic caly zus czy nie
> [...]

    Niestety w Zusie sie dowiedzialem ze musisz placic caly ZUS ( to ze jestes
    studentem nie
    ma nic do rzeczy w tym wypadku)
    dopiero jak zatrudniasz studenta to mozesz nie odprowadzac ZUSu
    ( ale nie mam pojecia czy to sie tez tyczy umowy na stale )

    2) Od wystawienia pierwszego rachunku faktury etc.

    Pozdrawiam Mumin
    --------------------------------------
    Tomasz Krzysztofik
    GG: 6001
    IRCnet: #osh nick: Mumin^^
    mailto: t...@z...polsl.gliwice.pl

  • 6. Data: 2002-02-11 09:16:42
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > ( ale nie mam pojecia czy to sie tez tyczy umowy na stale )
    >
    > 2) Od wystawienia pierwszego rachunku faktury etc.

    Dzieki wszystkim za pomoc.
    Kinga