    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stypendium a pit roczny
    Date: Sun, 2 Mar 2003 07:27:39 +0100

    Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4cc1.0000118e.3e60f6d7@newsgate.onet.pl...
    > Jestem studentem i zarobiłem w 2002 roku 2650 brutto na umowe zlecenie,
    ale
    > oprócz tego dostawałem stypendium.
    > Moje pytanie jest czy muszę na deklaracji wykazywać otrzymane stypendium??
    > I czy dostanę zwrot całego podatku z umowy??
    > Łącznie stpendium + umowa przekroczyło kwote wolną, ale sama umowa jest
    poniżej
    > kwoty wolnej.

    poszukaj sobie, czy się łapiesz na któryś punkt

    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:

    39) stypendia otrzymywane na podstawie przepisów wydanych przez właściwego
    ministra w sprawie studiów doktoranckich i stypendiów naukowych oraz inne
    stypendia naukowe i za wyniki w nauce, których zasady przyznawania zostały
    zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego po
    zasięgnięciu opinii Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego albo przez ministra
    właściwego do spraw oświaty i wychowania,

    40) świadczenia pomocy materialnej dla uczniów, studentów, uczestników
    studiów doktoranckich i osób uczestniczących w innych formach kształcenia,
    pochodzące z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego
    oraz ze środków własnych szkół i uczelni - przyznane na podstawie odrębnych
    przepisów o systemie oświaty, o szkolnictwie wyższym, o wyższych szkołach
    zawodowych oraz o tytule naukowym i stopniach naukowych,

    40a) nagrody wypłacane przez Polski Komitet Olimpijski i Polski Komitet
    Paraolimpijski za uzyskanie wyników na igrzyskach olimpijskich i
    paraolimpijskich,

    40b) stypendia dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania
    zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu
    terytorialnego, oraz stypendia dla uczniów i studentów przyznane przez
    fundacje lub stowarzyszenia na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez
    organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą
    Internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych) dla
    zainteresowanych w pomieszczeniach ogólnie dostępnych - do wysokości nie
    przekraczającej miesięcznie połowy najniższego wynagrodzenia za pracę
    ogłaszanego na podstawie odrębnych przepisów, za grudzień roku
    poprzedzającego rok podatkowy,