  • 1. Data: 2003-03-01 18:07:19
    Temat: stypendium a pit roczny
    Od: g...@g...pl

    Jestem studentem i zarobiłem w 2002 roku 2650 brutto na umowe zlecenie, ale
    oprócz tego dostawałem stypendium.
    Moje pytanie jest czy muszę na deklaracji wykazywać otrzymane stypendium??
    I czy dostanę zwrot całego podatku z umowy??
    Łącznie stpendium + umowa przekroczyło kwote wolną, ale sama umowa jest poniżej
    kwoty wolnej.

    pozdr
    skylo

  • 2. Data: 2003-03-01 22:07:48
    Temat: Re: stypendium a pit roczny
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I czy dostanę zwrot całego podatku z umowy??
    > Łącznie stpendium + umowa przekroczyło kwote wolną, ale sama umowa jest

    Stypenidum nie wykazuje się w pit. (Tu jeszcze są wyjątki. Zależy jeszcze od
    kogo i za co, ale tego nie napisałeś)
    Wpisujesz tylko umowę zlecenie tak jakby stypendium nie istniało.
    Sprawdzone przez 4 lata.
    Jeżeli jesteś poniżej kwoty wolnej to dostaniesz cały podatek do zwrotu.
    W teorii oczywiście, bo zdrowotnego 7.75% nie zwracają.

  • 3. Data: 2003-03-02 06:27:39
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > I czy dostanę zwrot całego podatku z umowy??
    > Łącznie stpendium + umowa przekroczyło kwote wolną, ale sama umowa jest

    poszukaj sobie, czy się łapiesz na któryś punkt

    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:

    39) stypendia otrzymywane na podstawie przepisów wydanych przez właściwego
    ministra w sprawie studiów doktoranckich i stypendiów naukowych oraz inne
    stypendia naukowe i za wyniki w nauce, których zasady przyznawania zostały
    zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego po
    zasięgnięciu opinii Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego albo przez ministra
    właściwego do spraw oświaty i wychowania,

    40) świadczenia pomocy materialnej dla uczniów, studentów, uczestników
    studiów doktoranckich i osób uczestniczących w innych formach kształcenia,
    pochodzące z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego
    oraz ze środków własnych szkół i uczelni - przyznane na podstawie odrębnych
    przepisów o systemie oświaty, o szkolnictwie wyższym, o wyższych szkołach
    zawodowych oraz o tytule naukowym i stopniach naukowych,

    40a) nagrody wypłacane przez Polski Komitet Olimpijski i Polski Komitet
    Paraolimpijski za uzyskanie wyników na igrzyskach olimpijskich i
    paraolimpijskich,

    40b) stypendia dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania
    zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu
    terytorialnego, oraz stypendia dla uczniów i studentów przyznane przez
    fundacje lub stowarzyszenia na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez
    organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą
    Internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych) dla
    zainteresowanych w pomieszczeniach ogólnie dostępnych - do wysokości nie
    przekraczającej miesięcznie połowy najniższego wynagrodzenia za pracę
    ogłaszanego na podstawie odrębnych przepisów, za grudzień roku
    poprzedzającego rok podatkowy,

  • 4. Data: 2003-03-02 09:20:47
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    dzięki tak myślałem, że sie nie wylkazuje ale chciałem się upewnić

    pozdrowienia