    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: szkoły a Vat
    Date: Tue, 18 Mar 2008 16:37:07 +0100

    On Tue, 18 Mar 2008, Tristan wrote:

    > Witam,
    >
    > kolega mi mówi, że szkoły mogą kupować sprzęt komputerowy bez Vatu, jak
    > spełnią określone warunki. Jak to wygląda? Miał ktoś z tym doświadczenia
    > jakieś?

    Nie miałem doświadczeń, ale warunki są w ust.13-15 ;)
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 83
    1. Stawkę podatku w wysokoœci 0% stosuje się do:
    26) dostaw sprzętu komputerowego:

    a) dla placówek oœwiatowych,

    b) dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu
    dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oœwiatowym

    - przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.
    13. Opodatkowaniu stawkš podatku w wysokoœci 0% podlegajš towary
    wymienione w załšczniku nr 8 do ustawy.

    14. Dokonujšcy dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę
    podatku 0%, pod warunkiem:

    1) posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujšcy
    danš placówkę oœwiatowš, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku
    dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;

    2) posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego
    placówce oœwiatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego
    przez organ nadzorujšcy placówkę oœwiatowš, zgodnie z odrębnymi przepisami
    - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

    15. Dostawca obowišzany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w
    ust. 14, do właœciwego urzędu skarbowego.
    ---

    IMHO przepis jest wyjątkowo jasny.

    BTW: a o licencjach jest w innym miejscu, ale to chyba tylko zwolnienie
    przy "darmowej dostawie".

    pzdr, Gotfryd