    From: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: szkoły a Vat
    Date: Tue, 18 Mar 2008 19:31:10 +0100

    Jacek_P pisze:
    > Mamy na pismie wykladnie ministerstwa (jeszcze niepodzielonego MEN-u),
    > ze zwolnienie z VAT nie obejmuje komputerow przenosnych. Amen :(
    > W efekcie pracownie dla studentow kompletujemy bez VAT-u, ale juz
    > laptopy dla wykladowcow z VAT-em.
    A moglbym Cie prosic o podeslanie tych wytycznych faxem/mailem? Jestem
    bardzo ciekaw, jak to wyglada i bylbym bardzo wdzieczny.

    > Byc moze Twoj dzial zaopatrzenia lub dostawcy robili manewry nazewnicze,
    > w wyniku czego laptop de facto stawal sie stacjonarnym de iure. Ale to
    > dosc ryzykowne w przypadku kontroli.
    Ja pracuje w malej uczelni i ja osobiscie zajmuje sie zamowieniami
    sprzetu komputerowego (kieruje dzialem IT). W zamowieniach kierowanych
    do ministerstwa zawsze wprost pisalem nazwy laptopow (przez te lata bylo
    ich 10-15). I nigdy ministerstwo nie robilo problemow z potwierdzeniem
    zamowienia.
    Generalnie kontroli bardzo sie nie boje, bo - z tego co wiem - problem
    moze miec conajwyzej dostwaca sprzetu. Ale jak pisalem nigdy problemow
    nie mialem ani z dostawcami, ani z ministerstwem.

    A przy okazji: nie moge pojac, dlaczego projektory nie sa zwolnione....

    --
    Remember that you're perfect; God makes no mistakes <Bon Jovi>