    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: tax free - zgadywanka dla dociekliwych
    Date: Wed, 11 Apr 2007 14:57:06 +0200

    grzess napisał(a):

    > Zastanawiam się co jest na bakier w zwrocie zaliczki poza wartoscią zwrotu
    > (>15tys euro), a wyjściem może być również nabicie na kasę w chwili wydania
    > towaru, wydanie paragonu nabywcy i korekta obrotu kasy o omyłkowo wystawiony
    > paragon.

    eeeeeeee......
    Że jak?? bo sie pogubiłam.

    Na ile dobrze zrozumiałam chcesz wykorzystać mechanizm korygowania
    sprzedaży na kasie z powodu nieprawidłowo/nienależnie wystawionego
    paragonu. Tylko ze do tego potrzebny jest ów paragon. Fizycznie.
    Na wypadek kontroli prowadzi sie rejestr wycofanych paragonów.
    Inaczej można by obie "wycofywać" sprzedaż wedle uznania.

    Problem w tym ze paragonu nie będzie bo najpierw dostanie go klient i to
    w postacie "naklejki" na druku taxfree (ma być trwale przymocowany) i
    wyjedzie z nim za granicę.
    Jak nam ten dokument zwróci to na jego podstawie obniża się VAT z 22% do
    0% i robi korektę deklaracji za miesiąc sprzedaży. I w razie kontroli
    właśnie ten druk z paragonową naklejką trzeba pokazać.
    A skoro został użyty do taxfree to nie może być jednocześnie "omyłkowo
    wystawiony".

    No chyba że Cie zupełnie nie zrozumiałam.

    Limit gotówkowy nie ma nic do rzeczy bo klient nie jest przedsiębiorcą a
    sprzedaż jest detaliczna. Może i milion przerzucić w gotówce.

    but seriously...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl