    From: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: towar zniszczony-kosztem?
    Date: Fri, 16 Aug 2002 11:54:00 +0200

    > przyczyn
    > nie
    > potwierdzenie
    Kubackiego

    > Nie różni sie tak zasadniczo, zarówno przy prowadzeniu KPiR jak i Ksiegi
    > Handlowej dla celów obliczenia podatku dochodowego używamy w pewnym
    > uproszczeniu różnicy remanentowej, natomiast zarówno przy KPiR jak i KH
    > ubytki tzw. "naturalne" o jakich tutaj mówimy nie są kosztem uzyskania
    > przychodu.
    > Co innego gdy strata powstała przy udziale siły wyższej np. kradzieży,
    > zniszczenia w transporcie to już jest temat do osobnej bajki

    Akurat te straty trudno uznać, za ubytki naturalne, które wynikają raczej z
    np. wyparowywania, rozkurzu, niedokładności odważania czy z technologii
    procesu produkcji.
    Zakazu zaliczania strat do KUP wyrażonego wprost nie ma. Wynikać on ma
    rzekomo z normy ogólnej. Ale sprawa jest wielce dyskusyjna. Przytoczony
    wyrok jak zwykle nie jest oficjalną wykładnią.
    "Moi" biegli uznają, że jest to KUP.