  • Data: 2005-08-31 15:56:15
    Temat: Re: trudne początki - nowa dg
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Aug 2005, d_pablo wrote:

    > Witam
    >
    > O ile pamiętam, ze licencja jest wartością niematerialną i prawną

    ...jest...

    > i możesz wciągnąć (oświadczeniem) ją do ewidencji wartości niematerialnych
    > i prawnych i amortyzować je zgodnie z ustawą

    ...możesz. Ale *zaliczyć w koszt* uzyskania owych WNiP ???

    > i tak samo jest ze środkami trwałymi

    ...kiedy właśnie jest różnica. I przypadkiem post któregoś księgowego
    (kiedyś tu, na grupie) zwrócił moją uwagę że *jest* różnica.
    W zapisie, w ustawie.
    ST tak (wystarczy "jest właścicielem" - plus ileś innych wyjątków
    w rodzaju leasingu) WNiP nie (obowiązuje ta sama zasada co dla
    "typowych kosztów", czyli wymagane jest "nabycie w celu").

    > Pozdrawiam
    > pablo

    ...wzajem, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)