    From: " Aga" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: trudne początki - nowa dg
    Date: Wed, 31 Aug 2005 22:48:10 +0000 (UTC)

    > ....jest...

    > ....możesz. Ale *zaliczyć w koszt* uzyskania owych WNiP ???

    Naprawdę nie da się tego przeskoczyć???
    Teraz już zupełnie wybiegam naprzód, ale błagam wyjaśnijcie mi to do końca.
    Gdybym np teraz kupiła jeszcze inne oprogramowanie (a dokładniej licencję
    -prawo do użytkowania), to nie mogę tego jakoś wpuścić w koszty, jeśli
    działalność otworzę dopiero za kilka miesięcy?

    > ....kiedy właśnie jest różnica. I przypadkiem post któregoś księgowego
    > (kiedyś tu, na grupie) zwrócił moją uwagę że *jest* różnica.

    Jesteś teraz całkiem pewien?

    W zapisie, w ustawie.
    > ST tak (wystarczy "jest właścicielem" - plus ileś innych wyjątków
    > w rodzaju leasingu) WNiP nie (obowiązuje ta sama zasada co dla
    > "typowych kosztów", czyli wymagane jest "nabycie w celu").

    No, ale jeśli nabywam dokładnie "w celu ...", tyle że wcześniej, zanim
    formalnie założę firmę, to co? Weźmy np oprogramowanie specjalistyczne, które
    właśnie służy do osiągania przychodów.
    Jako osoba fizyczna nie mam podstaw do "kosztów", czyli możliwości do odliczeń
    żadnych. Potem też nie?