    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ujawnienie środka trwałego
    Date: Wed, 9 Jul 2003 22:22:51 +0200

    On Wed, 9 Jul 2003, Przemysław Backiel wrote:
    [...]
    >+ > No chyba, ze wliczyl Pan w KUP czesci z ktorych zlozyl komputery
    >+ > o wartosci wiekszej niz 3 500....KAZDY.
    >+ właśnie dokładnie tak jest
    >+ zrobiłem błąd przed jakims czasem

    Zrobiłeś minimum dwa błędy, o czym za chwilę.

    >+ i kupiłem sporo sprzętu do firmy, który wliczyłem w koszta
    >+ powstała mi "góra" nadpłaty VAT
    >+ przenoszona z miesiąca na miesiąc
    >+ a teraz potrzebuję tą górę w jakikolwiek sposób odzyskać
    >+ te pieniądze of corz

    Jasssssne. Tylko przeoczyłeś jeden mały drobiazg: jeśli owe
    "karty" były częściami przeznaczonymi do wyprodukowania (tak,
    tak :)) z nich komputerów które mają być ŚT, to nienależnie
    wliczyłeś je w koszt !!

    Zakup ŚT *nie jest kosztem*, choć VAT się odlicza.
    Kosztem są raty amortyzacyjne, Boguś nie bez powodu zapytał
    o limit 3500 zł (to jest granica jednokrotnej amortyzacji).

    Tłumacząc na nasze: ja to ujmuję tak, że "ŚT kupuje się
    z już opodatkowanych pieniędzy" :) (o co kiedyś była burza).
    A tłumacząc na polski - owszem, niesłusznie nie odebrałeś
    sobie VATu od części "na ŚT". Ale *równie niesłusznie*
    wrzuciłeś owe "karty" w KUP, i teraz powinieneś skorygować
    PITy i dopłacić podatek dochodowy z odsetkami :[, być
    może obejdzie się bez czynnego żalu (jako że można się
    uprzeć iż to zgodnie z Art. 22e. UoPDoF). Skorzystanie
    z art.22e nic nie zmienia jeśli chodzi o kwoty i odsetki,
    tyle że można uznać iż to nie "błąd" a "zmiana decyzji".

    Niemniej... jak nie kijem go to pałką, wychodzi na to
    że nie dość iż odkręcić VAT będzie trudno - to jeszcze
    najpierw przypadnie dopłacić podatku dochodowego :(
    i to z odsetkami.

    >+ tak, o to mi mniej więcej chodzi...

    Jak widzisz chyba chodzi o więcej !

    pozdrowienia, Gotfryd